Jump to content
Annons

Fredrik - Heading for the end


krull

Recommended Posts

LÅTNAMN: Heading for the end

ARTIST/GRUPP: Fredrik Forslund

GENRE: Mjukis

LÅTLÄNGD: 3:21

KOMPOSITÖR: Fredrik Forslund

PRODUCENT:

EV. MEDVERKANDE: Andreas Örnberg (solo/melodi på slutet)

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: (ex. 5.3 megabyte)

STATUS: Skiss

LÅTLÄNK: http://www.ytsenet.com/Fredrik%20Forslund/...for_the_end.mp3

Vad tycks om låten? Vad kan man förbättra? Klaga inte allt för mycket på inspelningen, är bara en liten skiss. Troligtvis kommer jag nog att spela in allt igen senare när jag har fixat bättre grejjer.

TEXT:

Another day, I'm far far away

On this lonely road to a place I don't know

Living in the moment.

A bad feeling start's to grow

Brooding darkness, surrounds me

As I'm heading for the end

Crowded streets, cafés and hotels

Can't think straight, my guts is in side out

Last stop, Neptunus

Looking glorious, but in vain

Brooding darkness, surrounds me

As I'm heading for the end

Silent talk, and whispers

As I'm heading for the end

/fredde

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Rätt trevlig liten låt. Känns bekant på nåt sätt, men hur många demos gör inte det.

Bra sång tycker jag.

Första halvan av låten upprepas i den andra halvan = lite för upprepande mao. Variation önskas

Lite för mycket eko/reverb på solotgitarren är min synpunkt. Det grötar ihop med den andra gitarren.

Sen vore det väl önskvärt med nåt inslag av rytminstrument nånstans i låten. Eller skit i det och lägg in några trevliga stråkar kanske.

Brummet från stärkaren hörs men stör inte så mycket, känns bra egentligen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gilar din röst o sångljudet

inte guran men...De två är lite i olika världar...

Mjukis stuket försvinner lite i tretakten tycker jag .. Blir lite mera visa för mig dockingen fel i det...

Kaske gå åt mera visa på hela låte inkl sången..

Greppade inte texten riktig för jag känner en berättelse i orden, man undrar lite vad som kommer att hända eller vad som hänt...Kanske delge något av detta 😆

Ha det gott kör på

ynot

Link to comment
Dela på andra sajter

rankey (oregistrerad)

Fin text. Skön röst, tycker rösten skulle passa mest i en låt med mer drag i, då den känns tydlig och innehåller styrka. Fast samtidigt skulle denna låten passa bra som ett mellanspår på en rockigare platta lika bra. Det är liknande saker jag brukar ha i mp3-spelaren när jag åker bräda, solen skiner och man carvar ner i mysig takt med vida vyer framför sig, noll stress, bara sina egna tankar i huvudet. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack allihopa för feedbacken.

Greppade inte texten riktig för jag känner en berättelse i orden, man undrar lite vad som kommer att hända eller vad som hänt...Kanske delge något av detta 😐

Texten är om när jag och en kompis var ute och tågluffade nu i höstas. Hade ganska mycket hemlängtan och på natt-tåget mot Rom så bestämde jag mig för att jag hade sett tillräckligt och fara hem.

Första halvan av låten upprepas i den andra halvan = lite för upprepande mao. Variation önskas

Lite för mycket eko/reverb på solotgitarren är min synpunkt. Det grötar ihop med den andra gitarren.

Sen vore det väl önskvärt med nåt inslag av rytminstrument nånstans i låten. Eller skit i det och lägg in några trevliga stråkar kanske.

Tänkte om man kanske kunde lägga på några stämmor på sista refrängen. Kanske variera sångmelodin lite på andra versen också. Sen så spelade en kompis in lite fiol (han är tyvärr inte allt för säker) på den och det lät bra, blev lite annat stuk på den men jag gillade det. ska se om jag inte kan testa lägga på en sån.

Fin text. Skön röst, tycker rösten skulle passa mest i en låt med mer drag i, då den känns tydlig och innehåller styrka. Fast samtidigt skulle denna låten passa bra som ett mellanspår på en rockigare platta lika bra. Det är liknande saker jag brukar ha i mp3-spelaren när jag åker bräda, solen skiner och man carvar ner i mysig takt med vida vyer framför sig, noll stress, bara sina egna tankar i huvudet.

Jag brukar oftast sjunga till hårdare metal, även lite growl ibland 😐 Men angående mellanspår på en rockigare platta så har det faktiskt också slagit mig.

Jaja, jag ska jobba vidare lite på den här när jag har något bättre att spela in med och när den har fått sjunka in lite!

/fredde

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen krull

Vet inte om man får kommentera detta men..

Kanske säga någonstans i texten att du åker hem för du har sett tillräckligt..

typ... Iam going home.... eller något bättre (vilket inte är så svårt 😐 )

Men att ialla fall få lyssnaren att greppa det du skrev i klar text här ovan..

Jag är nog besvärlig med detta efter som det finns något i texen jag gillar

Ha det gott

Tony

Link to comment
Dela på andra sajter

den var skön...blir interesant att höra den i lite bättre "form" så att sga...blir lite enförmig gitar som den är just nu och en solo i början skulle alltid pigga upp 😉

enda jag kan kommentera just nu är "gut´s is inside out"...hata vara språk polis men "gut´s are inside out" är nog bättre..eller "my head is inside out"...skulle binda ånnu bättre ihop sen man inte kan "tänka klart"...men men...det är ju din låt... 😛

annars...skön röst...blir kul att höra den komma ihop...gillar solo't skarpt

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...