shiniez Postat 17 november 2006 Postat 17 november 2006 Jag har problem med att få ljud inspelat i en session. Har nyss installerat programmet & enligt beskrivningen pluggat in gitarren & en mick. Jag har ett m-audio firewire 410 kort som är installerat & funkar. Jag kan höra i hörlurarna mig själv i både micken & gitarren men när jag skapar ett nytt "track" & ska spela in så blir inget inspelat. Innan när jag satt & försökte få ljud i det så kom "vågformerna" upp när jag spelade men jag kunde inte lyssna på det jag spelat in.!? Nu blir det inget inspelat alls & jag hör inget heller av det jag försöker spela in. Några bra tips? Jag är nybörjare så det är säkert nåt enkelt men...jag hittar inte lösningen!! Please help me!! 😳 Danne
Christoffer Bergfors Postat 18 november 2006 Postat 18 november 2006 Du har skapat ett audio track? Har du valt rätt ingång i Pro Tools Mp? Du har inte ställt på "input only monitoring"?
ynot Postat 18 november 2006 Postat 18 november 2006 Jag har problem med att få ljud inspelat i en session.Har nyss installerat programmet & enligt beskrivningen pluggat in gitarren & en mick. Jag har ett m-audio firewire 410 kort som är installerat & funkar. Jag kan höra i hörlurarna mig själv i både micken & gitarren men när jag skapar ett nytt "track" & ska spela in så blir inget inspelat. Innan när jag satt & försökte få ljud i det så kom "vågformerna" upp när jag spelade men jag kunde inte lyssna på det jag spelat in.!? Nu blir det inget inspelat alls & jag hör inget heller av det jag försöker spela in. Några bra tips? Jag är nybörjare så det är säkert nåt enkelt men...jag hittar inte lösningen!! Please help me!! 😳 Danne Innan när jag satt & försökte få ljud i det så kom "vågformerna" upp när jag spelade men jag kunde inte lyssna på det jag spelat in.!? Hej om spåret är rec enable. så måste du trycka alt´+k för att växla mellan att hör det du gjort o insignalen pröva detta får vi se y
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.