Jump to content
Annons

House/Dance/Club låt? genre? :D


EkenMusiX

Recommended Posts

Annons

Själva beatet blir väldigt anonymt när du använder dig av hihatsloopar.

Försök programmera nån egen rytm så låten får en personlig prägel 😛

Låten påminner mig lite om Alarma! av 666. Vet inte om det är bra eller dåligt 😉

Redigerat av cm0s
Link to comment
Dela på andra sajter

Själva beatet blir väldigt anonymt när du använder dig av hihatsloopar.

ok tack, svårt att komma upp till samma nivå😛 har provat mycket mycket..

dock lyckats, men som sagt, inte alls på samma nivå

angående alarma, yes, inspiration därifrån:)

Okej. Kan försöka komma med lite tips

1) Testa lite shuffle, det använder 666 sig av mycket om du lyssnar på deras låtar. Det blir liksom lite svängigare..

2) Vet inte vilken sampler du kör, men gruppera dina hihatljud tillsammans och gör så bara ett ljud kan spelas åt gången. Om du har en öppen och en stängd hihat så klipper de av varandra, om du fattar? 😉

3) Använd olika mycket velocity så att det blir lite svängigare.

4) Skicka ut trumljuden till olika kanaler så du kan eq:a dem var för sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Själva beatet blir väldigt anonymt när du använder dig av hihatsloopar.

ok tack, svårt att komma upp till samma nivå🙂 har provat mycket mycket..

dock lyckats, men som sagt, inte alls på samma nivå

angående alarma, yes, inspiration därifrån:)

Okej. Kan försöka komma med lite tips

1) Testa lite shuffle, det använder 666 sig av mycket om du lyssnar på deras låtar. Det blir liksom lite svängigare..

2) Vet inte vilken sampler du kör, men gruppera dina hihatljud tillsammans och gör så bara ett ljud kan spelas åt gången. Om du har en öppen och en stängd hihat så klipper de av varandra, om du fattar? 😉

3) Använd olika mycket velocity så att det blir lite svängigare.

4) Skicka ut trumljuden till olika kanaler så du kan eq:a dem var för sig.

1) okej okej, måste testas!

2) förstår precis. grejen är att i trance klipper jag hav samma open hihat, ska jag göra det i house oxo? ( lägger en kort kopia innan den långa)

3) yes, gäller detta house? inte bara rock och popgrejor? ska det inte vara midiaktigt i denna musikstil?

4) ett bra tips, tack!

angående 666, tycker inte du oxo dom e grymt coola 😛?

Redigerat av EkenMusiX
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker du ska skippa vokalsamplingen helt.. Pitchningen ger ett ganska oseriöst intryck(bara min åsikt)..

Du kan säkert få fram junglevibbar utan att behöva säga det rakt ut, genom att försöka att skapa andra rytmiska/melodiska element i låten som ger det intrycket istället, om du förstår vad jag menar.

Sen så tycker jag att alarm-synten mest är irriterande och att hihatsamplingen känns lite klippa och klistra, så det kan vara nåt att jobba på. Men... Smaken är ju som baken, som bekant.. 😆

/t

Redigerat av teknodrom
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker du ska skippa vokalsamplingen helt.. Pitchningen ger ett ganska oseriöst intryck(bara min åsikt)..

Du kan säkert få fram junglevibbar utan att behöva säga det rakt ut, genom att försöka att skapa andra rytmiska/melodiska element i låten som ger det intrycket istället, om du förstår vad jag menar.

Sen så tycker jag att alarm-synten mest är irriterande och att hihatsamplingen känns lite klippa och klistra, så det kan vara nåt att jobba på. Men... Smaken är ju som baken, som bekant.. 😳

/t

Tack alla som svarat, passar på att citera samtidigt som jag svarar på er andras inlägg,

Teknodrom: låten skall vara oseriös 🙂 btw 😆

ok ska testa på, tack för tips!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...