Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

.. som är ett Esi Waveterminal 192 L för att vara precis.

Vågar inte anta att benämningen DirectWire används i samtliga tillverkares mjukvaror för ljudkort.

Det är alltså en mjukvarufuntion där jag tillåts koppla virtuella sladdar mellan olika in och utgångar under beteckningar som WDM, MME, ASIO, GSIF. Jag vet inte riktigt vad alla förkortningar motsvarar och jag förstår inte syftet med funktionen. Någon som vill förklara när DirectWire är användbart, och hur det används?

Tack!

-Y

Annons
Postat

Det är användbart om du vill koppla ljudsignaler mellan olika program. D.v.s. inspelnings/redigeringsprogram som använder olika typer av drivrutiner.

Exempelvis bör du kunna koppla MME out 1-2 till ASIO in 1-2 för att kunna spela in en streamad webbradio från Internet Explorer som ett stereospår i Cubase.

/Majken

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.