Jump to content
Annons

Lucys första demo-maxi


jivegard

Ere gött eller?  

14 röster

  1. 1. Ere gött eller?

    • 5. Ruggigt gött
      0
    • 4. Gött
      4
    • 3. Helt okej
      7
    • 2. Njae..knappt okej
      2
    • 1. Kasst!
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: Vem Är Jag

ARTIST/GRUPP: Lucy

GENRE: Pop/Rock

KOMPOSITÖR: Johan Jivegård (Text & Musik)

PRODUCENT: Johan Jivegård

EV. MEDVERKANDE: Lucy

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: MP3

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK: Vem Är Jag

Här har ni Lucys andra spår på första demomaxin. Eftersom vi tycker att våra tre spår på skivan skiljer sig ganska mycket från varandra tycker vi att det vore väldigt intressant att höra era synpunkter även på denna låt.

Så, ös kritik åt höger å vänster.... Taack!!

/Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tycker detta låter mycket bra, arret känns rätt och sången kraftfull. Dock känns uttalet lite otydligt ibland, lite slappt. Med dom sångresurserna vore det lätt att fixa till mer attityd i textuttalet. Bra jobbat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra synpunkt med texten. Något att jobba med...

Har ni fler synpunkter?

/Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe... det tycks råda delade meningar om när min sång låter bra. Vissa säger de lägre tonerna, när jag sjunger med mer basighet och andra när jag trycker på i refrängerna. Smaken e la som baken, I guess.

Isaksson alltså? Tja, det är iaf bättre än Björn Rosenström. :-)

Kul att ni gillar produktionen. Vi är själva nöjda med soundet i den här låten. Mer än i demons två andra låtar.

Har ni mer synpunkter?

/Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket bra låt!

Kanon röst i versen, inte lika bra i refrängen även om den sätter sig som en smäck. I versen blir rösten lite luddig och lite nasal. I övrigt ligger den i ljudbilden

hos mig. Ack gitarren är nästan lite för tajt i början. Inte sagt att det är dåligt på

något sätt. Fast en undran smyger sig in. Är det en sampling eller ej? Och det är

ok om det är det, inte så jag menar... Oj va fel det blev. Ja, ja..

Tycker ändå det är en bra och väl producerad låt. Tack för att jag fick lyssna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, Latency! Kul att du tycker att acken nästan är för tajt. Nej, vi har inte använt en enda sampling i inspelningen. Däremot har vår ackegurist en känslig shuffle-handled. :-)

Roligt att du diggar låten!

J

Link to comment
Dela på andra sajter

inledningen , alltså sången (inte gitarren och basen...riktigt koolt) skulle få mig att byta kanal...i mitt tycke är rösten för klar, för ren och nästan "barnslig" och gör sig inte alls med den super koola känslan som musiken håller på att byga upp...men sen när den kommer igång blir den riktigt skön...rösten alltså....

förstå mig rätt...det är inget fel på sången (ton mässigt) den framkommer bara som väldigt messig i början och beviserligen är inte det om man ser på resten av låten

blev också väldigt glad av en låt skriven på svenska...verkligen anorlunda här inne...lustigt nog.

annrs mycket bra mixade och verkligen en "proffsigt" ljud över det hela.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har själv inte varit riktigt hundra nöjd med början av verserna heller... Kanske blir det lite småändringar i melodin för att få mer kraftfullhet, som matchar kompet.

Gott att du gillar produktionen! Har dock funderat på att låta någon annan mixa nästa inspelning, för att få in ett par fräscha öron och även lite bättre kunnande å prylar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra sound! I verserna tycker jag sången dels har en jobbig stereoeffekt och dels finns det en grymt störig låg resonans på sångspåret som slår igenom i början på verserna (har ni kört nån sorts kvasistereoeffekt på sången eller är det nåt reverb som jag stör mig på? kan inte riktigt avgöra. i refrängerna märks det inte av alls).

Ligger trummorna som MIDI? Skulle va skönt mer lite mer nerstämda både bastrumma och virvel. Fast det är väl en smaksak. Dom känns lite små i förhållande till allt det andra fläskiga.

Grymt bra gitarrljud överlag. Elgitarrerna i synnerhet! Hur spelade ni in dom? Jag skulle iofs ha EQ:at ner diskanten på reverbet precis i början när ackegurorna ligger ensamma. Bra reverb annars i låten, men just där sticker svansen ut på ett dåligt (läs 80-taligt) sätt..

Link to comment
Dela på andra sajter

Jättebra låt! Supersnygga gitarrer och bra produktion! Det här skulle jag köpa! MEN jag gillar inte sången i början. Den känns så amatörmässig tycker jag, vilket förvånar eftersom sången fr o m första refrängen är suverän! Jag skulle ha gjort om första vers-sången. Vers 2 är dock bra. Vet inte varför.

Men nu låter jag grinig. Det här är bra, jättebra!

//Saibot

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...