clabbe Postat 10 november 2006 Postat 10 november 2006 Vad tror ni om att mixa låtar i Fostex 6301BX? Sökt i forumet utan resultat, googlat lite också men har inte stött på några recensioner. /CLabbe
IDF Postat 10 november 2006 Postat 10 november 2006 det kan funka galant, om man vänjer sig vid hur dom låter.. själv tycker jag att fostex ska göra bandare o inte högtalare!
saverman Postat 10 november 2006 Postat 10 november 2006 Jag anser att man kan mixa med i stort sett vad skit som helst så länge man vet hur dom låter. Klart att man aldrig kan höra frekvenser som inte återges i just det man sitter med men man kommer helt klart en god bit på vägen.
Lee Postat 10 november 2006 Postat 10 november 2006 Jo de kan ge tillbaka frekvenser i området. Repro. Frequency Response : 80Hz to 13kHz Vill man mixa i ett sådant ljud? Inte jag i alla fall... 🙂 Enligt Fostex själva skall de användas i "project studios, on stage, in remote recording vehicles, video productions & multimedia presentations". För mig skulle jag nog framhärda att man inte skall använda dem till musik och det är ungefär vad man säger också. Vanligt mänskligt tal ligger ju i det frekvensband som högtalaren klarar av och då fungerar de i videoproduktionsbilar, etc. Inga lägre basar eller högre skimmrande synthar är möjliga. Mixning av musik skulle nog ge en del intressanta fenomen i mixen av basen och diskanten, när man senare spelar upp det i en vanlig stereo... Man skulle kanske kunna använda dem som någon form av B-monitor att testa mellanregistret i sångerna med. Funderar du på att handla i Malmö, eller?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.