Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag vill köra en låt i Reason och Cubase samtidigt med hjälp av Rewire. Jag har sångpålägg i Cubase och ljudmattan i Reason. Grejen är att i reason är låten i 98bpm, och i cubase 120bpm, trots att låten går precis lika fort om man lyssnar på låten i respektive separata program. Det skapar stora problem när jag ska köra Rewire därför att Reason-dokumentet går automatiskt upp till 120bpm därför att Cubase-dokumentet är 120bpm, och resultatet blir att reason-musiken spelas upp mycket snabbare än sången i cubase. Om jag försöker dra ner reason-dokumentets bpm till ursprungliga 98bpm så försöker cubase apa efter och flyttar allting huller om buller.

Måste ha hjälp!! Tack på förhand.

Annons
Postat

Vilket program har du gjort fel i? Cubase? 😉

Dvs. låten går i 98 BPM och inte 120?

Har du klippt audiospår och grejsat i Cubase?

Känns som den snabbaste lösningen är att du bouncar dina audiospår i Cubase utan effekter, startar ett nytt Cubaseprojekt i 98 BPM och importerar in dina bouncade ljudfiler där istället.

maxmaxmax (oregistrerad)
Postat
Känns som den snabbaste lösningen är att du bouncar dina audiospår i Cubase utan effekter, startar ett nytt Cubaseprojekt i 98 BPM och importerar in dina bouncade ljudfiler där istället.

Eller väljer "fixed tempo" och skriver in BPMet i cubase.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.