Fred Postat 24 oktober 2006 Postat 24 oktober 2006 (redigerat) Jag kan ladda in VST-instrument utan vidare i nya Cubase 4 sÄsom DFHS (version 1.5.3 senaste versionen) Men problemet Àr att jag bara fÄr Bastrumman att ljuda och övriga ljud fungerar inte alls d.v.s. att jag fÄr överhuvudtaget inte upp vare sig virvel, hi-hat, pukor, cymbaler etc som separata kanaler i sjÀlva VST-mixer (F3) som man fick i Cubase SX3. Men dÀremot nÀr jag laddar in gamla SX3-project i Cubase 4 sÄ lÀser 4:an in det projectet helt utan problem och dÄ fÄr jag upp bastrumma, virvel, hi-hat, pukor, cymbaler etc som separata kanaler i sjÀlva VST-mixer. Kan det vara nÄgon missad grundinstÀllning i Cubase 4 eller Àr det en ren barnsjukdom som Àr en liten bugg? M.v.h. Fred Redigerat 24 oktober 2006 av Fred
Majken Postat 24 oktober 2006 Postat 24 oktober 2006 InstrumentspÄr har endast tvÄ utgÄngar, med pluggar som anvÀnder flera utgÄngar sÄ fÄr du anvÀnda det gamla VST-racket (F11). /Majken
Fred Postat 25 oktober 2006 TrÄdstartare Postat 25 oktober 2006 (redigerat) Hej Majken! Jag anvÀnder redan F11 dÀr jag hÀmtar VST-instrument och problemet kvarstÄr. Annars förstÄr jag inte hur du menar. FrÄgan Àr om det Àr en intern instÀllning i DFHS drummer för att jag skall fÄ upp flera kanaler. M.v.h. Fred Redigerat 25 oktober 2006 av Fred
Majken Postat 25 oktober 2006 Postat 25 oktober 2006 Ahh.. Tryck pĂ„ F11 och titta pĂ„ knapparna vid racket. DĂ€r hittar du en ny knapp med en liten pil dĂ€r du aktiverar utgĂ„ngarna. đ /Majken
Fred Postat 25 oktober 2006 TrÄdstartare Postat 25 oktober 2006 Ett stort tack för hjÀlpen. M.v.h. Fred
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.