Jump to content
Annons

Elite

Recommended Posts

Har kollat lite på ett Control 24 bord och undrar vad ni har för erfarenheter av detta.

Är det Digidesign budget modell eller är den faktiskt något att ha. Det är i alla fall det enda digitala Digidesign bordet jag har eventuellt har råd med.

Kom med era erfarenheter och berätta dem för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag skaffade en Command|8 som är betydligt billigare men mycket bra. Väldigt skönt att dra ner lite fokus från det visuella och skruva mer med händerna utan att bli låst på vad som händer på skärmen!

Hade du glömt den eller ser du inte den som ett alternativ?

Nja den är väl liten i det här fallet tycker jag. Det var snarare så att jag kollade på Control 24 istället för D-Command eller D-Control. Och eftersom de priserna är ofantligt mycket för mycket så såg jag att man kunde få tag på en Control 24 beg. rätt så överkomligt.

Nu är inte det här aktuellt just precis den här veckan men jag vill ändå kolla era erfarenheter så man skaffar sig en bild i alla fall.

ta det lugnt med matten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har kollat lite på ett Control 24 bord och undrar vad ni har för erfarenheter av detta.

Är det Digidesign budget modell eller är den faktiskt något att ha. Det är i alla fall det enda digitala Digidesign bordet jag har eventuellt har råd med.

Kom med era erfarenheter och berätta dem för mig.

Jag har använt control 24:an lite, och min spontana uppfattning är att den är sjysst. Jag har inte testat de digidesigns dyrare kontrollytor/mixrar, men jag tycker inte den känns som en budgetprodukt. Jag kan tycka att det inte är jättesmidigt att styra pluggar genom control 24, men det kanske mest beror på att jag inte är van vid det.

Edit: fan vad lika vi är... 😄

Redigerat av floaty
Link to comment
Dela på andra sajter

Haha... Både bilden och namnet säger ju så mycket. Fan vad trög jag är... Tack för hinten, TÖLP!

C8 är visserligen liten, men den är groteskt smidig och väldigt funktionell i plugghanteringen tycker jag. Men du måste ha den stora nu när du går i skolan och ska spela macho... C24 är inget annat än ett substitut för liten petternikklas.

Vi hörs!

Redigerat av Kryckan
Link to comment
Dela på andra sajter

Haha... Både bilden och namnet säger ju så mycket. Fan vad trög jag är... Tack för hinten, TÖLP!

C8 är visserligen liten, men den är groteskt smidig och väldigt funktionell i plugghanteringen tycker jag. Men du måste ha den stora nu när du går i skolan och ska spela macho... C24 är inget annat än ett substitut för liten petternikklas.

Vi hörs!

Det tog ett tag, men poletten ramla ner till slut, grattis.

Jo det är ju status med sånt här uppe. Sondware var här i måndags och visade den senaste D-Control och alla gosiga funktioner. Riktigt nördigt men fruktansvärt smidigt. Där av mitt intresse för att köpa ett digitalt bord.

Link to comment
Dela på andra sajter

såg jag att man kunde få tag på en Control 24 beg. rätt så överkomligt.

jag missade just en för 36 tusen.. 🙁

Jävla surt hörde du.

Vet du någonstans där de säljer specialbyggda konsoller/bord att sätta de i. Eller det kanske är nått man bygger själv rent utav. Då kan man ju ha leopardskinn som handledsstöd. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

såg jag att man kunde få tag på en Control 24 beg. rätt så överkomligt.

jag missade just en för 36 tusen.. 🙁

Jävla surt hörde du.

Vet du någonstans där de säljer specialbyggda konsoller/bord att sätta de i. Eller det kanske är nått man bygger själv rent utav. Då kan man ju ha leopardskinn som handledsstöd. 😄

det är inte så übersvårt o bygga egna ytor till sina mixers/kontrolytor.. 😄 dessutom är det skoj!! 🙁

hmm har för mig att det räckermed att skriva control 24 på bildsökning på google så kommer det fram ngt företag som gör sånt i usa!! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

såg jag att man kunde få tag på en Control 24 beg. rätt så överkomligt.

jag missade just en för 36 tusen.. 😆

Jävla surt hörde du.

Vet du någonstans där de säljer specialbyggda konsoller/bord att sätta de i. Eller det kanske är nått man bygger själv rent utav. Då kan man ju ha leopardskinn som handledsstöd. 😄

Drygpung!

JB Musik (http://www.jbmusik.se/) är ju ganska stora när det gäller denna typ av möbler. Rätt duktiga, och kan ta betalt för grejerna om jag förstått saken rätt. Och är den liten måste ju bordet vara stort, likaså möbeln (pungen) som håller bordet uppe.

Link to comment
Dela på andra sajter

C24 tycker jag känns helt ok att jobba med, den är ganska hög vilket kan vara lite svårt placeringsmässigt...Nätdelen kan dö efter ett par år (smäller fint i monitorerna) men pratar man lite med digidesign så skickar de delar gratis om man håller tyst *hysh hysh*...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...