Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat
Ja rubriken säger väl det mesta...

När man ändrar volymen i midifönstret är det ju skitsvårt att pricka in rätt ton.. Hur gör man det smidigare.

I key editorn kan du högerklicka nånstans i rutmönstret och ta create new controller lane. I rutan som kommer upp väljer du velocity och så kan du rita in din velocity ton för ton.

Postat (redigerat)
I key editorn kan du högerklicka nånstans i rutmönstret och ta create new controller lane. I rutan som kommer upp väljer du velocity och så kan du rita in din velocity ton för ton.

Ja det vet jag, men hur särskiljer man tonerna. De ligger ju skit tajt ihop....

Redigerat av Pellekanino
Postat (redigerat)

Hm.. ok.. läste ditt första inlägg lite slarvigt visst...

Jo, zooma kan man ju... om det ligger exakt lika får man markera den/de man skall ändra där uppe först och sen rita in velocity i controller lane. Om man har en ton markerad kommer bara den påverkas när man ritar...

..Annars vet jag ej..

Redigerat av BozoBlade
Postat
om det ligger exakt lika får man markera den/de man skall ändra där uppe först och sen rita in velocity i controller lane. Om man har en ton markerad kommer bara den påverkas när man ritar...

Tack för svaret, men det funkar inte för mig, sitter och mixar en drummap skapad i ez drummer, när jag markerar pukslaget där uppe och sen ska rita in ändras det till ngt annat, vad gör jag för fel..??

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.