Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Min hårddisk är på väg o pajja och jag har gjort backup på alla mina projekt gjorda i cubase och det jag undrar över är att när jag sedan kommer o vilja köra mina projekt på min nya hårddisk installerad med program och så. Kan det uppstå nån konflikt? Kommer projekten o funka som innan eller kommer den o fråga efter vst pluggar och sånt? Är det nåt jag bör tänka på? Första gången jag åker på det här och är lite nervös över att mina små mästerverk inte ska funka... 🙁 Tack på förhand.

Annons
Postat (redigerat)

Den kommer att fråga efter pluggar som du inte har installerat. Pluggarna följer inte med din backup utan det måste installeras separat. Om du nu inte enbart använt dig av de pluggar som finns i Cubase förståss.

Redigerat av MrDweeb
Postat

Just detta tycker jag är ett hel*#¤% med Cubase. Dels att man måste ha sparat undan ev presets etc man ändrat på samt i vissa fall har Cubase inte hittat pluggen om man i samband med hårdisk bytet/ominstallationen bytt till en lite nyare versiona av pluggen. (alt så har den inte hittat rätt preset/patch efter bytet)

Jag brukar kopiera hela steinberg katalogen samt ev andra plug kataloger som ligger under program_files ifall jag missat något, då kan man alltid rädda filer man behöver. Ett annat sätt, (om du inte vill installera om allt vid hd bytet) är att du köper ghost och klonar den partition du har cubase på till den nya disken.

- - -

Men... jag tippar på att enda sättet att komma runt dessa typer av problem (med själva hanteringen av projekt i cubase) är att du följer de tipps som Majken tog upp i ett tidigare nummer, ja som bygger på att du gör om varje plug till ett audio spår innan du byter installation. Finessen då är ju att du kan även mixa om låten i andra program än cubase, i framtiden :rolleyes:

- - -

Eller finns det fler bra tipps? Skulle helt klart va tacksamt och höra hur andra löser detta praktiskt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.