Jump to content
Annons

Deephouse


Berra

Recommended Posts

LÅTNAMN: section9

ARTIST/GRUPP: Johan Berggren

GENRE: Deephouse

LÅTLÄNGD: 3.35

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 5.2 mb

STATUS: skiss

Tjena

Har suttit med ett projekt ett litet tag nu.

Behärskar inte det här med låtstrukturer till fullo ännu men det kan ändå vara kul att höra vad folk tycker. konstruktiva inlägg mottages tacksamt.

mvh Berra

Låt

Redigerat av Berra
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
xzeet (oregistrerad)

Det som kommer i början är lite väl tråkigt, även om det är minimalistiskt så kan du fylla ut det lite. Jobba på baskaggen, den känns inte så genomarbetad, samma sak med övriga beatet. Tycker personligen att du skulle kunna slänga in någon break också. Det som kommer vid 2:30 är förbannat bra, det håller riktigt hög klass, du borde ha med mer av det!

Introt kanske är lite långt och slutet ska du nog inte fade:a ner... satsa mer på ett lite utdraget men hastigt slut, tänk på att en dj ska hinna byta låt under den tiden, då är det inte så snyggt när det fade:ar ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som kommer i början är lite väl tråkigt, även om det är minimalistiskt så kan du fylla ut det lite. Jobba på baskaggen, den känns inte så genomarbetad, samma sak med övriga beatet. Tycker personligen att du skulle kunna slänga in någon break också. Det som kommer vid 2:30 är förbannat bra, det håller riktigt hög klass, du borde ha med mer av det!

Introt kanske är lite långt och slutet ska du nog inte fade:a ner... satsa mer på ett lite utdraget men hastigt slut, tänk på att en dj ska hinna byta låt under den tiden, då är det inte så snyggt när det fade:ar ut.

tjena, tack för ett givande inlägg.

Jag tycker Baskaggen har en hyfsad tyngd i sig men kanske är lite väl "ren"..

ska definitivt kolla upp det du säger.

Link to comment
Dela på andra sajter

hei,

for det første - dette er feite greier. For det andre - jeg tviler på at dette kan definneres under deephouse, dette er mer i progstilen (uansett nok om det).

La oss starte med begynnelsen - personlig liker jeg (som dj) å ha fine og reine beats som går i begynnelsen. Du starter med litt sånn ambiente greier (dette kan du istede bruke i første break/breakdown'et (hvis du skal ha et slikt)). Drop dobbeltslaga på kick'en som du har for å markere i begynnelsen. Det er litt kjipt å mixe, noe prog-dj'sene liker (lange deilige mixer). Personlig syns dobbeltslag på kicken har en cheesy hard-house/trance følelse over seg... (meg om det...)

ved 2:05 kommer det noe deilige greier, som blir fulgt opp med en sinnsyk feit basslinje rundt 2:28 - dette er bra saker... *two thumbs up*

Du må få inn en "clean" intro & outro for at den skal bli spilt ute 😎

Overall syns jeg det var en digg og groovy feel på hele låta... 😛

erlend

Link to comment
Dela på andra sajter

hei,

for det første - dette er feite greier. For det andre - jeg tviler på at dette kan definneres under deephouse, dette er mer i progstilen (uansett nok om det).

La oss starte med begynnelsen - personlig liker jeg (som dj) å ha fine og reine beats som går i begynnelsen. Du starter med litt sånn ambiente greier (dette kan du istede bruke i første break/breakdown'et (hvis du skal ha et slikt)). Drop dobbeltslaga på kick'en som du har for å markere i begynnelsen. Det er litt kjipt å mixe, noe prog-dj'sene liker (lange deilige mixer). Personlig syns dobbeltslag på kicken har en cheesy hard-house/trance følelse over seg... (meg om det...)

ved 2:05 kommer det noe deilige greier, som blir fulgt opp med en sinnsyk feit basslinje rundt 2:28 - dette er bra saker... *two thumbs up*

Du må få inn en "clean" intro & outro for at den skal bli spilt ute 🙂

Overall syns jeg det var en digg og groovy feel på hele låta... 🙂

erlend

Tack erlend!

bra kommentarer, jag får nog strukturera upp låten bättre framöver och det är bra tips som dyker upp här.

tack ska du ha, lyssningen uppskattas helt klart.

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

vilket prog är det gjort i förresten?

tjena shiny

Ja, introt kan nog behöva göras om,.

Allt är gjort i reason.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...