Jump to content
Annons

Söker mixning, Reason, hiphop.


Thir13teen

Recommended Posts

Annons

Näe, hade hoppats på någon glad amatör. Det är faktiskt bara 1 låt som är jätteviktig just nu, allt är inspelat å klart till en demo men skulle vilja att nån tittade på denna låt och rattade lite så beatet låter bättre ljudmässigt. Rätt enkelt jobb, borde vara givande för nån som tycker att det är kul... jag får ta fram plånboken annars antar jag 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan väl testa lite kanske. När ska de vara klart isf?

"Väl" å "kanske" lolol, nu sympatiserar du bara. Behöver inte. Om du verkligen vill måste jag skicka en zipfil med lite trumljud + Reason-dokument och jag hade nog tänkt inom ett par dagar.

Visst är jag intresserad. men det är tiden som tryter...

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför måste mixning ske i Reason? P.g.a det eliminerar du massaor av duktiga människor här som skulle kunna mixa din låt Semi-Proffesionellt.

Reason starka sida är trots allt inte mixning eller mastering ( enligt mig ).

Det är väl bara att bounca varje spår för sig till en Audiofil så kan vem som helst mixa den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför måste mixning ske i Reason? P.g.a det eliminerar du massaor av duktiga människor här som skulle kunna mixa din låt Semi-Proffesionellt.

Reason starka sida är trots allt inte mixning eller mastering ( enligt mig ).

Det är väl bara att bounca varje spår för sig till en Audiofil så kan vem som helst mixa den.

Mm, jag vet. Jag försökte göra som du säger förut så att fler skulle kunna mixa men grejen är att man får flera hundra mb filer. Reasondokument + ljud är bara några kb. Löser det sig inte, vilket jag tror det gör, så får jag kanske börja krångla annars.

Link to comment
Dela på andra sajter

är att man får flera hundra mb filer

Vad gör det då , förra skivan jag mixade var på 5 GB.Hårddisk utrymme är ju inte direkt dyrt i dag och du kan skicka upp till 1 gb via Yousendit så ett par hundra MB är ju inga enorma mängder direkt.

Personligen laddar jag upp i ca 15k/s med mitt 10mb bredband på yousendit så det funkar inte för mig. Msn är dock bra om båda har bra uppkoppling, så om det inte löser sig kan jag absolut skicka ljudspår till intresserade men känns osvenskt att fråga efter plan-b mixare. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...