Jump to content
Annons

Restless


Recommended Posts

LÅTNAMN: Restless

ARTIST/GRUPP: funky monk

GENRE: Rock

LÅTLÄNGD: 4:40

KOMPOSITÖR: funky monk

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 5.35 MB

STATUS: nyinspelad och omixad

Kom o tänka på en duktig musiker som en gång släppte en skiva med motiveringen: "det finns ingen bra musik längre"

Nu vill jag inte påstå att jag gör bra musik, åtiminstonne inte i andras öron, men det här var precis vad jag behövde lyssna på idag.

Den är fortfarande varm och omixad men jag skulle gärna vilja ha lite feedback innan jag börjar fila på den. All kritik är välkommen 🙂

mvh

låtlänk: Restless.mp3

Redigerat av funky monk
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag antar att du vill ha helt ärliga svar?

Jag förstår inte vitsen med denna låt. Låter som ett enda långt enformigt jam. Sura toner och otight här och var.

Jag vill verkligen inte vara negativ men tyvärr så är det precis så här jag uppfattar låten. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag antar att du vill ha helt ärliga svar?

Jag förstår inte vitsen med denna låt. Låter som ett enda långt enformigt jam. Sura toner och otight här och var.

Jag vill verkligen inte vara negativ men tyvärr så är det precis så här jag uppfattar låten. 🥰

Ärliga svar är alltid de bästa!

känner mig nästan tvungen att komma med en ofrivillig förklarning...

Mycket av den musik jag inspireras av och uppskattar är upplagda på detta sätt med överdrivet långa improvisationer av otajt karaktär och lagom off-tune med falsksång. Det är den här känslan jag faktiskt eftersträvar och inte alls det där producerade ljudet.

Varenda not är väldigt personlig och känslofylld i min musik och jag tycker att den fångar upp mycket av min egen personlighet. Väldigt privat musik egentligen när jag tänker efter, hmm det var kanske därför jag tvekade att lägga upp det...

men som sagt tack för responsen

Link to comment
Dela på andra sajter

Fourplay (oregistrerad)

Jag tycker att själva kompet i låten är riktigt härlig. Speciellt första halvan av låten.

Däremot improvisationen runt omkring känns väldigt stakig och hackig och jag upplever tyvärr ingen vidare känsla runt omkring det, tyvärr. Och andra halvan av låten blir det i mitt tycke alldeles för grötigt.

Jag skulle rösta på att använda kompet och göra en låt utifrån det för ni har en skitbra grund till något. Sen kan det givetvis finnas plats för improvisation någonstanns i låten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att själva kompet i låten är riktigt härlig. Speciellt första halvan av låten.

Däremot improvisationen runt omkring känns väldigt stakig och hackig och jag upplever tyvärr ingen vidare känsla runt omkring det, tyvärr. Och andra halvan av låten blir det i mitt tycke alldeles för grötigt.

Jag skulle rösta på att använda kompet och göra en låt utifrån det för ni har en skitbra grund till något. Sen kan det givetvis finnas plats för improvisation någonstanns i låten.

håller med att kompen e skön men jag var tvungen att smutsa till den lite...

håller oxå med om grötigheten. En kaotisk ljudbild var det jag var ute efter. Tänkte att det ändå måste låta tydligare och mer balancerat efter mixningen.

tack för kommentaren

Link to comment
Dela på andra sajter

Skön låt bara sången som fattas till den med som pricken över i men den får ni

inte av mej! 🥰😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
För mycket room på trummorna. är det EZ Drummer?

Dom låter väldigt långt borta.

Annars tycker jag det är rätt skön jam. Tycker du skulle kunna ta några partier och göra en lite mer sansad låt 😛 Bara några tankar från min sida.

ja det e ez drummer som jobbar troget. Har bara satt trummorna på en preset än så länge, tror att det var roomy. Den här låten kom faktiskt till på min gura och gick från början bara i tersackorder. 😎 riktigt laidback och behaglig. Och jag har den inspelat i den versionen också (med även sång) så jag kan lyssna på båda

tack för tipset

Redigerat av funky monk
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...