Jump to content
Annons

Anna Politovskaya skjuten-


Florian le Sage

Recommended Posts

Såg detta alldeles nyss på BBC news, finns inget än så länge på internet, den kända och mycket modiga journalisten Anna P. som dessutom var 2-barnsmor skjöts till döds för några timmar sedan.

Hon var öppet kritisk mot Putin-politiken och kriget i Tjetjenien bl.a. gav ut boken Putin´s Ryssland som naturligtvis inte fick publiceras i Ryssland men gavs ut i USA och England där den och hon lovprisades...

Det är inte långt att åka ditöver härifrån,men det är en helt annan värld som ni redan vet och förstår hoppas jag,vi hade precis besök av en kvinna från Moskva som förlorat sin man för några år sedan,spårlöst och givetvis mördad pga sina åsikter och öppna kritik gentemot felaktigheter på en arbetsplats, fatta-han var inte ens politiskt aktiv!

Detta är vardagsmat i Ryssland och de övriga forna Sovjetstaterna, som falskt deklarerar sina system som demokratiska vilka de aldrig kan bli med rådande styre/system, riktigt hemskt är det för många miljarder människor, VI har det jävligt bra är min slutplädering i frågan, efter att ha mött ganska många asylsökande de senaste 5 åren har jag fått en helt ny syn och inblick på saker och ting i livet och speciellt i vårat präktiga och ständigt klagande vid köksbordetmentalitets-land, vi bor i en steril ostkupa med en massa "bra" byråkratiska processer 🙂 och här får man säga vad man vill utan att riskera liv och lem eller att bli inlåst eller att DE straffar någon i din familj etc etc, för jävla bra va,tänk bara på mig och mina inlägg hit och dit, tacka vet jag studioforum och Sverige!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Händelsen är mycket allvarlig. Det tyvärr varken den första/enda eller sista. Sådant har pågått länge och iom hennes internationella kändisskap har det blivit en stor nyhet. Det finns 2 sorters regeringar - de som är bra på att täcka över sina hemska gärningar och de som inte är det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Löken (oregistrerad)

Mycket tråkigt och en allvarlig händelse. Putins inriktning de senaste 2-3 åren har varit allt annat än demokratisk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som väl är togs det upp på nyheterna nyss (kanal 1) detta måste uppmärksammas och utredas å det kraftigaste, nu får inte väst vara så spaka och rädda...detta måste absolut väcka ny opinion och sätta krafter i rörelse för annars är hennes gärning förgäves, hyllad vare hon och alla andra som dött för saken!

Sanningen segrar alltid till slut, tyvärr försent.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...