Jump to content
Annons

nord lead 2-3


SuperViza

Recommended Posts

tjipp. jag har funderat lite och det är en ganska stor skillnad när det gäller priser på dem, men rent ljud mässigt är det någon extrem skillad.

har inte kunnat testa nord lead 2 så jag har inte så mycket att säga om den dock har jag pillat och skruvat mycket på lead 3an och finns inte mycket att klaga på där inte.

har hittat ett par annonser på en lead 3a för 10 000 kr men vet fortfarande inte. har hörtolika åsikter om 2 vs 3an.

någon som kan dela med sig lite erfarenheter av 2an

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Lite märklig jämnföreles tycker jag.

Vilken bil är bäst, Volvo 850 eller S60? Det är ju inte riktigt jämnförbart?!

Men ändå... NL2'an är ju en "mindre" synt, som inte har några effekter och den har inte samma uppbyggnad som 3'an. 2 resp 3 osc är en skillnad.

Båda är välidgt lätta att ratta, kanske att 2'an är något lättare iom färre antal parametrar.

Ljudkvalitetsmässigt så är det mycket hög klass på dem båda. Det är inte så många ljudpatcher på 2'an vilket jag tycker är väl så bra då man snabbare börjar skruva på de befintliga ljuden i stället för att bläddra bland oändligt många ljud.

Den ena utesluter inte den andra! Köp båda?

Om du vill ha en synt med inbyggda effekter så slå till på en NL3. Annars tycker jag du skall börja med en 2'a.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker du ska köpa en NL3. Clavia gjorde ganska stora uppgraderingar mellan 2 och 3. 3:an är helt enkelt bättre och fetare. Dessutom har den FM syntes som jag tror att 2: an inte har.

Att köpa båda känns verkligen fel.

Light Head: vilka inbyggda effekter menar du finns i 3:an?

EDIT: ligger föresten inte denna tråd i fel kategori?

Redigerat av Pellesnusk
Link to comment
Dela på andra sajter

Cleff (oregistrerad)
Lite märklig jämnföreles tycker jag.

Vilken bil är bäst, Volvo 850 eller S60? Det är ju inte riktigt jämnförbart?!

Men ändå...  NL2'an är ju en "mindre" synt, som inte har några effekter och den har inte samma uppbyggnad som 3'an.  2 resp 3 osc är en skillnad.

Båda är välidgt lätta att ratta, kanske att 2'an är något lättare iom färre antal parametrar.

Ljudkvalitetsmässigt så är det mycket hög klass på dem båda. Det är inte så många ljudpatcher på 2'an vilket jag tycker är väl så bra då man snabbare börjar skruva på de befintliga ljuden i stället för att bläddra bland oändligt många ljud.

Den ena utesluter inte den andra! Köp båda?

Om du vill ha en synt med inbyggda effekter så slå till på en NL3. Annars tycker jag du skall börja med en 2'a.

S60 är bäst!

Redigerat av Cleff
Link to comment
Dela på andra sajter

tack för svaren. dock kan man ju inte fråga sig till om en synth är bra eller dålig.

man måste ju lyssna på dom sj för att få rätt uppfattning 🥰

men har man inte nl2 nära tillhands är det lite svårt att veta.

har hört att vissa tycker nl2 har "bättre" ljud men för 10 000 för en lead 3a tycker jag inte är så mycket att gnälla över.

får väl se vad det blir utav detta 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...