Jump to content
Annons

OkunskapR - Hut hut (Svängig hiphop)


Retur

Recommended Posts

* LÅTNAMN: Hut hut

* ARTIST/GRUPP: OkunskapR

* GENRE: hiphop

* LÅTLÄNGD: 3,25

* KOMPOSITÖR: Retur

* PRODUCENT: Retur

* EV. MEDVERKANDE: Retur, Petunion

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 4,71MB

* STATUS: Färdig låt släppt på gratisskivan på hemsidan www.okunskapr.se

* LÅTLÄNK: Okunskapr - Hut hut

Detta är alltså en klar låt som finns att hämta på våran hemsida. Låten är enkel, glad, ganska svängig och så.. Men nu vill vi ha vettiga kommentarer om låten, känslan, mixningen, soundet och allt det där.

PEACE!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Skalmannen (oregistrerad)

Mmm...jo men ni har en talang. Alltså, ni är duktiga men låten är trist. Detta har ju gjorts hur många gånger som helst. Temat att man är nere på klubben och chillar med massa brudar som ska skaka rumpa typ...trist.

Men som sagt, om ni fokuserar på att göra något lite mer nytt, unikt eller nåt så tror jag det kan bli bra. Som sagt, som grupp så tycker jag ni är duktiga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för dessa två kommentarer, låten är klyshig, det vet vi... Kanske en aning fantasilöst av oss men det kommer snart fler låtar också med lite mer substans i innehållet.

Tack för vettiga kommentarer i alla fall och för att ni (nästan) gillar det vi gör 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm, ni har ju potential helt klart! Håller dock med föregående talare om att det är lite väl klyschigt! Har för mig att ni la upp en annan låt här för ett tag sedan som jag uppskattade just för att det var rap med lite innehåll!? Men vafan det är väl inget fl med att ha lite mer klyschiga låtar också! Sluta inte helt med den andra typen av texter bara! Variation förnöjer!

Och som vanligt så tycker jag att denna typ av slut är jättefåniga, men det är nog mest jag som inte förstår mig på hip-hop.

Redigerat av Jejje
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan Sean Paul svenska? .. 😛

Vilken osympatisk och tråkig text, det tycker jag personligen sänker låten. Man kan ju göra kvalitativ hip hop utan att, för att dra ett par exempel, bidra till alkoholromantik eller att dra sitt strå till sexismens stack.. Men i krig å kärlek så.. 😄

Ni är klart duktiga och låten är snyggt gjord om inte annat, fast visst har man hört det här förut, men kanske inte på svenska? Men ska man bli känd och rik så är det här säkerligen alldeles rätt, och vem tackar nej till det? :rolleyes:

Väl avvägt och snyggt producerat, tummen upp.

//Smulan

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...