Jump to content
Annons

synkronisera delar

Micke Lid (oregistrerad)

Recommended Posts

Micke Lid (oregistrerad)
Postat

vet inte vart jag ska vända mig på sökfunktionen med denna fråga, för jag vet inte vad jag ska fråga efter? har kollat på synka men de handlar om hur man synkar program me varann!

min fråga är kan man synka en låt på egen inspelad gitarr och trummor inspelad av en maskin? tex band in a box!

ja menar trummorna går ju exakt i den men min låt går väl inte exakt hela vägen så de skär sig lite! har gjort dom i samma bpm och längd, men de synkar liksom inte? min fråga är kan man trixa med nåt av de så de följer den andra bättre! vet att jag kan spela in gitarren efter trummorna, men även de kan ta tid ibland å få till:) ! men skulle vilja ha reda på om de är möjligt att göra detta utan för mycket krångel! finns de nåt program som känner av den andras takt å kan lägga sig kloss med den? ibland har man ju fått till en kanoninspelning me sång å gitarr å vill inte så gärna ta om:) men de går ju på mitt vis, el jag kanske är taktdöv:)

hursomhelst den som orkar bena i de här är välkommen

skulle va jäkligt kul å veta om de går!

mvh

Micke mycke amatör!

Annons
Postat

I detta fall är ju inte maskin trummor att föredra, men om du gärna vill ha dem så får du helt enkelt analysera takten på ditt framförande, hitta var det driftar och plasera slagen rätt... kan va ett jäkla helvete, men inget är omöjligt, dock handlar det om att klistra och klippa och förskjuta osv...

jag hade tagit fram en tamburin, eller shaker och skakat själv, då kan du jamma med det du spela in och få det att svänga schysst...

alternativ 3 är väl att spela in trummor först och sen spela in gura och sång efter det...

alternativ 4, ta hem en trummis och ett trumset så fixar han det åt dig... fast är du för otajt i gitarr spelandet så måste du nog göra en omtagning.. om du som sagt inte vill klippa och klistra.

sen så kan mycket hänga på hur du arrangerar låten....

du kan även testa att

spela in till metronom.. då vet du var du har takten 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.