Reason_user Postat 13 september 2006 Postat 13 september 2006 Den här frågan kanske inte går o besvara...men jag har problem med akustiken när jag spelar in...mitt rum ger en reverb som inte passar i alla sammanhang...jag undrar om de möjligen finns nåt sätt jag kan bli av med denna reverb i cubase? nån effekt kanske? Annars om detta inte går, vad har jag för alternativ? med tanke på att min budget inte är så där hög och isolerings material kostar skjortan...har testat spara massa äggkartonger oxå men de ruttnar efter ett tag...vad har jag för alternativ egentligen? täcka mig själv över med en filt? 😄
Claes Holmerup Postat 14 september 2006 Postat 14 september 2006 Du kan inte få bort rumsljudet på något annat sätt än att dämpa bort det vid inspelningstillfället. Du kan ju sätta upp riktigt akustikmaterial i ett hörn och stå där och sjunga. Det brukar kunna bli ganska bra då - och betydligt billigare än att behandla hela rummet... 😄 Det där med äggkartonger var väl ett skämt, hoppas jag...? Äggkartonger är nämligen helt meningslösa till sådant och får ett dåligt rum att låta katastrofalt dåligt. 😄
antikartellmusikern Postat 14 september 2006 Postat 14 september 2006 (redigerat) Den här frågan kanske inte går o besvara...men jag har problem med akustiken när jag spelar in...mitt rum ger en reverb som inte passar i alla sammanhang...jag undrar om de möjligen finns nåt sätt jag kan bli av med denna reverb i cubase? nån effekt kanske? Annars om detta inte går, vad har jag för alternativ? med tanke på att min budget inte är så där hög och isolerings material kostar skjortan...har testat spara massa äggkartonger oxå men de ruttnar efter ett tag...vad har jag för alternativ egentligen? täcka mig själv över med en filt? 😄 Ja gjorde en ganska rolig grej i min tidigare lägenhet Ja i den existerande inga svensson möbler utan va som en liten studio , jo ja köpte ett tyg som var väldigt tjockt och gjorde ett draperi längs hela väggen , som man sen kunde reglera . ja du sätter alltså draperiet kloss an väggen nästan med sådär 10 cm mellanrum . ett enkelt och snyggt tips tycker ja de kommer du blir med eggad av , att se på ochså , för äggkartonger är ju inte speciellt snygga , om man inte vill att de skall se ut som startreek 1967 hemma i vardagsrummet . lycka till broder studio Redigerat 14 september 2006 av antikartellmusikern
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.