Jump to content
Annons

Metal-ballad


otippad

Recommended Posts

LÅTNAMN: Fall

ARTIST/GRUPP: Darksun

GENRE: Hårdrock

LÅTLÄNGD: 4:08

KOMPOSITÖR: Sonny Atle

PRODUCENT: Atle

EV. MEDVERKANDE: Sonny

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3 192kbs

STORLEK: 5.8 megabyte

STATUS: en mix

Hej!

Jag och en kompis har spelat in en en låt.

Vore kul med lite feedback på den 🙁

Lev gött!

/Atle

Redigerat av otippad
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låten börjar helt okej! Trummorna är alldeles för tunna dock. Skulle kunna bli så mycket tyngre. Sången låter väldigt "svajig" stundtals. Vissa toner passar heller inte ihop med musiken! (Kanske får göra en omtagning, då den flera gånger funkar helt okej, så det finns ju potential) Hela produktionen låter lite för radioanpassad tycker jag! Jobba vidare då det helt klart finns potential!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bortsett från sången som definitivt inte hör hemma i den här låten så är det en helt ok låt. Lite tunn ljudbild kanske och aaaaaaningen långtråkig(men bara aningen 😆). Sångaren får ta om några gånger så blir det bättre, sen kan man om man orkar fuska med lite dubbar på sången. Två dåliga dubbar blir oftast bättre sång av ngn anledning, de kanske maskerar varandra på ngt sätt. Det sättet är ju dock inte så bra om ni vill lira live eller ngt för då måste sångaren kunna sätta allt. Men är det bara på skoj så kan man fuska friskt enligt mig om man känner för det 😆.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låten är hyfsat bra, finns ett par riktit bra delar som värkligen passar in i låten och jag måste hålla med Jejje, den här låten låter som all annan skit som spelas i radio.

Sången passar absolut inte in i den här låten och jag har stora problem med hans röst.

Trummorna är väldigt tunna, jag är ingen expert men jag skulle nog prova att mixtra med EQ:n och kompremera trummorna för att få ett bättre ljud.

De ända jag älskar med den här låten är gitarrljudet, vad har du/ni för distpedal?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm ja det här borde nog ta och spelas in igen.

Trummorna låter nästan inklippta på vissa ställen - det låter väldigt stelt. Vet inte hur jag ska förklara.

Sången - vissa ställen låter bra men oftast låter det som att han är ute och cyklar. Mycket falska toner och tyvärr blir det ingen bra effekt.

Gitarrerna låter bra.

Förörvirgt tycker jag tempot blir väldigt segt, man väntar att något ska hända men det händer inget.

Usch nu får jag lite dåligt samvete men visst kritiken är hård men jag tycker den är rättvis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena! och tack för alla svar. ska tänka på kritiken om vi spelar in en till.

det var ett kul experiment 😄

------edit:

ps. jo pedalen är en boss metal zoone, uppmickad med en adk-stormembran

framför en ganska kass dean markley-kombo.

ds.

Redigerat av otippad
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...