Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har PTLE (PC) Jag har tjorvat bort sÄ nu vet jag inte hur jag fÄr handen tillbaka som kan röra en region/projekt höger/vÀnster osv. jag har ett kors nu nÀr jag tar (aktiverar) handen dÀr uppe.

Hur Àndrar man, finns inte i manualen? har provat shift och ALt men inget hÀnder.

tror sÀkert nÄgon hÀr vet hur jag Àndrar det?

Annons
Postat
  kirtaphus sa:
Har PTLE (PC) Jag har tjorvat bort sÄ nu vet jag inte hur jag fÄr handen tillbaka som kan röra en region/projekt höger/vÀnster osv. jag har ett kors nu nÀr jag tar (aktiverar) handen dÀr uppe.

Hur Àndrar man, finns inte i manualen? har provat shift och ALt men inget hÀnder.

tror sÀkert nÄgon hÀr vet hur jag Àndrar det?

Inte helt med va du menar..

Men.. om du klickar pÄ "handen" sÄ bör du fÄ upp ett val?!?

Har du valt att aktivera "smart tool"? Strecket/knappen under handen typ..

Postat (redigerat)

Jag har klickat pÄ handen fÄr upp tre val [time] [separation] [objekt]

men ingen "hand" som Àr normal lÀget pÄ [time] utan jag har ett "kors" i stÀllet?

Även testat Smart Tools, dĂ€r kan jag reglera med alt men bara till pil, och andra symboler, men ingen hand?

Det jag mĂ€rkt att nĂ€r jag Ă€r ute vid ett AUX fĂ€lt har jag en hand men bara ett pekfinger pĂ„ som jag kan Ă€ndra nivĂ„er pĂ„?? 😳 fast det Ă€r sĂ„kert som de ska..

Men min hand??? vart Àr den? har försökt kolla i [hjÀlp] hittar inget som kan kallas hand?

Var Ă€r ni Pro Tools 7.0 proffs, det hĂ€r mĂ„ste vĂ€l vara en barnlek för er? 😆

Redigerat av kirtaphus
Postat

Klicka pÄ "handen" och hÄll in musknappen sÄ kan du byta mellan de olika funktionerna. SÄ funkar det iaf. pÄ Mac, borde vara liknande pÄ PC.

Snabbkommando för samma sak nÄr du via F1-F5 knapparna. Kommer inte ihÄg sÀkert nu eftersom jag inte kan anvÀnda dessa kommandon pÄ min iBook (F-tangenterna Àr kopplade till att Àndra ljusstyrka, ljudvolym m.m.) men testa att trycka/dubbeltrycka pÄ F1-F10 och se vad som hÀnder. Du byter alltsÄ "verktyg" med dessa.

Postat (redigerat)

Jag har testat blÀddra mellan F1-F10 det Àr inte de.

förstÄr inte hur jag har ett kors i stÀllet för en hand, hÀr behövs experhjÀlp.

-----------------------------------------------------------------------------------------

KOM PÅ NÅGOT!!!

Har mÀrkt att jag jobbat mest i Midi. dÀrav att jag inte har nÄgon hand, utan ett kors,

MEN jobbar jag i Audio dĂ„ kommer handen (Grabber) 🙂 OK.

NU kommer nÀsta frÄga hur flyttar jag dÄ i MIDI Höger/vÀnster? om jag inte kan grabba tag i nÄgon region?

Redigerat av kirtaphus
Postat (redigerat)

Ok... pÄ midi spÄr Àr "grabber tool" som den kallas ett kors sÄ att du kan kilcka och dra en rektangel runt flera toner för att vÀlja dom... men om du med grabber tool pekar pÄ en midi not/ton ska det bli en hand sÄ att du kan flytta den..

Shift + klicka pÄ toner för att markera fler Àn en....

Edit: Du kan ocksÄ anvÀnda pencil tool, för nÀr du pekar pÄ en not med pencil sÄ Àndras den till grabber tool..

Redigerat av Bobogura
Postat

Aha.. 🙂 Tack, det var sĂ„ enkelt, tradde man skulle flytta hela regionen som pĂ„ Audio,

DĂ„ fattar jag. 😄

Postat (redigerat)

Flytta hela regionen kan du bara göra om du Àr i region view.. alltsÄ inte i notes view.

det Àndrar du med display format knappen under record arm knappen om du inte visste....

Edit igen. har för mig att start + ctrl + pilar Àndrar track view.... hÄller du ner alt med sÄ Àndras du pÄ alla spÄr

Redigerat av Bobogura

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.