Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag har suttit och njutit utav en fruktansvärt bra musikfilm eller vad man kallar det, Zappa från 1974---återigen en sån där stollig progg-nisse tänker många av er vet jag, jämförbart med jobbigt skit som Gentle Giant---Yes---Genesis osv från 70-talet, men NEJ---den här slår alla rekord, tur att jag hittade den och brände den på CD-video för det här GUNGAR och ROCKAR och FUNKAR på alla plan vill jag lova, visst, jag har lovordat Zappa många gånger här på forumet och speciellt de alster han gjorde runt 1978-82 men DETTA är onekligen den fetaste gruppen/sättningen med tanke på gung-

feeling och glädje, alla ler skrattar och sååå jävla kul samtidigt som det bara öser på med värsta go-musiken, ni som kan och har möjlighet (vet att många tankar hem...)

kolla in detta, köp eller vad som helst:

A TOKEN OF HIS EXTREME 1974-

Frank Zappa---guitar---vocals

Napoleon Murphy Brock---tenor sax/vocals/exotic dance

Bruce Fowler---bass

Ruth Underwood-percussion

Chester Thompson---drums

George Duke---keyboards

ALLA ÄR HELT OUTSTANDING---wheeeeeeee 😎😉😎😉😆😉😳😎😉🙂

(och jaa---jag har lyssnat på alla hans eror, plattor, började ju med Over-Nite Sensation som introduktion i min ungdom...)

Redigerat av Florian le Sage
Annons
Postat

uppe med tuppen, ha ha, idag åker en vägg i källaren-grovjobb=ny dörröppning till nya kontrollrummet...låt mig nu hoppas att några nya Zappa-vänner uppstår ur denna tråd, inte som tidigare att vissa av er bara avfärdar honom utan någon djupare eftertanke,glättisfisar där,som sagt detta är bra mycket bättre/svängigare än det mesta jag hört,och det är inte lite... 😉

Postat

Ja, här har du en till som gillar Zappa. Kan inte påstå att jag känner till uppsättningarna han spelat med etc. Men jag gillar mycket av hans musik väldigt mycket. Ska försöka lägga vantarna på den där musikfilmen på nått sätt.

Favoritplatta måste nog vara Apostrophe eller Joes Garage 1... Möjligtvis overnite sensation. Svårt att bestämma sig, fast det kanske man inte behöver heller 😉

Många skivor är dock skit, han var väl pressad av sitt skivbolag att kasta ut minst en skiva per år? Så ibland kom det ut mycket dynga. Men då han väl lyckades, så lyckades han rejält. En bra Zappa-platta blir man aldrig less.

Gillar även inte hans symfoni-tjafs som han började med på slutet. Jag har dock läst någonstans att det var hans stora dröm att få framföra sina "symofniska" verk som dirigent. Vet dock inte om detta stämmer.

Postat

Även jag har kollat på Token of his extreme. Visst, musiken är kalasbra, men själva konserten går ju knappt att titta på. Den som har redigerat ihop allt måste vara galen.

Hur länge kan man använda en TV som stroboskop innan tittaren får epilepsi?

Hur många färg-overlays får man använda inom loppet av tre minuter innan tittaren blir åksjuk?

Men som sagt. Musiken är kanon. Gillar särskilt sax-solot i Cosmik Debris (har aldrig hört saxofon med wah-pedal förut 😉 )

Postat

det gör inget, lite väl mycket flash i bildbytena ibland kanske men det hör till...

den här och halloween concerts 1982 från Palladium N.Y. är klart det bästa jag sett, förutom mina egna konsert minnen från 1979+82+84+88 förstås, Baby snakes har jag haft länge och tyckt varit det bästa jag sett på dvd men som sagt-detta... 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Inga registrerade medlemmar är inloggade just nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.