Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

jag funderar på att skaffa EMG-mickar till en av mina gitarrer, men jag tänker inte sätta in dom själv. Frågan är dock om det är bara att sätta in dom, eller passar de inte till vissa gitarrmodeller? de drivs vad jag har hört med 9v batteri, och var ska det isåfall få plats?

mickarna ska sitta i en Jackson Dinky

Annons
Postat (redigerat)

Det blir till att fräsa ut hål för batteriet, och om micken passar så är det ju fint. Men annars är det till att fräsa ut lite platts även för den.

edit: by the way, vad är det för mick du hade tänkt skaffa?

Spelade på en gura med denna mick. Kalas ljud. Tungt som bara den!

Fast denna mick är ju i och för sig till sjusträngad.

Redigerat av herwhisper
Postat (redigerat)

nä fy det lät både dyrt å riskabelt. Är det verkligen så alla gör som byter sina vanliga stockmickar mot EMGs?

just nu sitter det SD mickar i den, men jag tänkte sätta en 81:a i stall och en 85:a i hals

Redigerat av eddde
Postat

vadå fräsa?

nudu!

Sitter med en jackson rhodes PS3T!

hade jackson orginalbajs mickar innan som spretade som bara den.

lämnade in min gitarr.. bytte stallmicken till en 81:a.. och batteriet sitter under plastskenan där volymkontrollen och allt finns..

det går att lösa utan att ta sönder gitarren 😉

det är allt jag har att säga!

Postat
vadå fräsa?

nudu!

Sitter med en jackson rhodes PS3T!

hade jackson orginalbajs mickar innan som spretade som bara den.

lämnade in min gitarr.. bytte stallmicken till en 81:a.. och batteriet sitter under plastskenan där volymkontrollen och allt finns..

det går att lösa utan att ta sönder gitarren 😉

det är allt jag har att säga!

Har monterat in EMG mickar i flera gitarrer. Har aldrig behövt frasa. Mickarna passar precis lika bra som andra mickar och batteriet har jag alltid fått plats med.

Om du inte menar sjusträngade gitarrer för då är det andra bullar.

Postat (redigerat)

vad betalade du för den installationen?

jag har som sagt en Jackson Dinky 2T (6 strängad)

är det bara mickarna som behöver bytas eller är det fler saker?

Redigerat av eddde
Postat

Då kanske det är olika från gitarr till gitarr. Hade en gitarr för hur länge sedan som helst som jag bytade mickar till aktiva. Då var jag tvungen att fräsa ut ett hål för att få platts.

Det är ju perfekt ifall du slipper detta. Kolla på och se på din gitarr ifall det få platts.

Postat
Då kanske det är olika från gitarr till gitarr. Hade en gitarr för hur länge sedan som helst som jag bytade mickar till aktiva. Då var jag tvungen att fräsa ut ett hål för att få platts.

Det är ju perfekt ifall du slipper detta. Kolla på och se på din gitarr ifall det få platts.

Tror din var en sjua

Postat (redigerat)

vad brukar man betala för att en gitarrtekniker gör detta ingrepp då?

och följer allt med när man köper mickarna?

Redigerat av eddde
Postat (redigerat)

jag är inte haj på elektronik alls, så jag låter nog nån som vet vad han gör fixa det, men vad tar en musikaffär för att göra installera dem tror du?

går det att sätta in begagnade oxå?

Redigerat av eddde

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.