Jump to content
Annons

Senaste från hörnan, Eku


Recommended Posts

* LÅTNAMN: Eku

* ARTIST/GRUPP: Meet Fred

* GENRE: Etno

* LÅTLÄNGD: 2.29

* KOMPOSITÖR: Jag

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 3mb

* STATUS: Färdig demo

* LÅTLÄNK: Där nere

Hej! Här är min senaste låt med aldrig tidigare prövat stuk, nämligen Etnisk musik! Det är en kombination av afrikanska, scotländska å indiska instrument plus en elektonisk pad. Den utspelar sig i nån lurig miljö (Prince of Persia?) med fiender runt hörnet. Smyga smyga och svängiga trummor.

Hoppas de ska smaka!

tjao

Marcus

edit: La upp filen här istället, verkar vara vad folk föredrar.

Meet_Fred___Eku.mp3

Redigerat av Meet Molly
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

tjabba.

Kul ett tag, fast det kändes lite som ett enda långt intro, man väntar på att det ska braka lös lite mer. Förresten, är det riktig säckpipa? Skulle vara skoj att höra en mer utvecklad melodi som tog över ett tag... fast, det var bara en tanke.

Kör så det ryker! 🙂

(Lägg gärna upp låten på forumet direkt, så slipper man ladda ner den på datorn, tror att många inte är sugen på att göra den extra manövern..)

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt sväng och ljudbild! Kollat på världens bästa serie Rome, kanske? 😆

Säckpipan låter mer som en zurna eller nått i sammanhanget, men det är väl meningen? Bra jobbat, som tvspelsmusik eller soundtrack så skulle det funka utmärkt!

Link to comment
Dela på andra sajter

ååh, jättetack för de fina kommentarerna 🙂

å angående att den aldrig kommer igång, ja siktade mer på en film/spel låt än nån riktig p3 hit. men ja förstår vad du menar, ja tänker fortsätta experimentera!

Världens bästa serie säger du? Aldrig hört talas om Rome faktiskt, men de låter som nårt du kan rekommendera? Är det mycke etnisk/världs musik i den så är ja såld redan nu. :rolleyes:

ps. Nej det är ju ingen riktig säckpipa, men visst låter den bra!? Sablarns skön att spela kan ja lova. Hela låten är baserad på samplingar med enda undantaget för paden i bakrunden.

ciao

- Marcus

Link to comment
Dela på andra sajter

Hum. World/Ambient är nog den genren jag har hållt på mest inom när de samplingsmusik. (Sök på Ototou så tror ja du hittar nån låt ja lagt upp här på forumet)

Det blir för platt, varken upp eller ner i dynamiken går det. Och jag tror du behöver jobba mer på _kortare_ loopar som du spelar in och gå in mer på detalj o gör det intressant för örat när det behövs vilket är jävligt ofta när det inte är någon sång med.

Även bas saknar det tycker jag, vilken bas som helst, bara så att registret fylls ut lite.

Gillade feelingen ja fick utav låten! En väldigt bra början.

Edit: fan såg att sökmotorn bara hitta en ototou-tråd. ska finnas flera, med bättre låtar också, för den som e uppe e inte så jätterolig. Annars kan du iofs adda mig på msn. konsum@hotbrev.com

World är bäst! 😄

Redigerat av newform
Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket är bra - Lite är dåligt

Grunden är lagd med sköna rytmer och spännande atmosfär. Gillar speciellt metallpercussion. Partier som växlar - fast här kan man ändå invända som newform gör att det blir lite odynamisk. Kanske lite händelselöst... men det är nog inte mycket som skall till för att skapa lite mer energi och gnista.

Sen håller jag med Umemagnus om att det saknas en (eller två) starkare melodiinsatser. Det låter lite som det gör när man inte riktigt har hittat något speciellt men ändå spelar på... och det låter väl så där rätt ok - men inte mer. Jag tycker det behövs något starkare (som i intressantare).

Kör på!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hey!

newform: Tack för svar. Ja lyssnade på din låt, Low enders. Skönt att inte vara ensam om kärleken till world musiken 🙂 Just experimentell world är inte min favorit kanske, men ja tror ja förstår mer vad du menar när du säger att min låt saknar innehåll å händelse. Får bli bättring till nästa projekt!

(du är addad! 🙁)

dåligtgehör: Tack för bra kritik. En melodi eller två är förmodligen de som behövs, kanske blev de som du sa, hitta inget speciellt men körde på ändå! 😆

Får fixa ihop nåt bättre till nästa gång, tills dess är de jazz som gäller 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hey!

newform: Tack för svar. Ja lyssnade på din låt, Low enders. Skönt att inte vara ensam om kärleken till world musiken 😄 Just experimentell world är inte min favorit kanske, men ja tror ja förstår mer vad du menar när du säger att min låt saknar innehåll å händelse. Får bli bättring till nästa projekt!

(du är addad! 😏)

dåligtgehör: Tack för bra kritik. En melodi eller två är förmodligen de som behövs, kanske blev de som du sa, hitta inget speciellt men körde på ändå! 😎

Får fixa ihop nåt bättre till nästa gång, tills dess är de jazz som gäller 🙁

Jazz är aldrig fel 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...