Jump to content
Annons

Alto Typhoon 3200


soda_jam

Recommended Posts

Annons
Det är nog inget toppenljud i den direkt för det priset. Ska du spela in och mixa analogt eller? Annars blir det nog bättre om du köper separata preamps istället.

Tänkte spela in med den och mixa i Cubase. Brukar spela in 8-10 kanaler samtidigt (trummor + instrumentslask)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är nog inget toppenljud i den direkt för det priset. Ska du spela in och mixa analogt eller? Annars blir det nog bättre om du köper separata preamps istället.

Tänkte spela in med den och mixa i Cubase. Brukar spela in 8-10 kanaler samtidigt (trummor + instrumentslask)

Skaffa separata preamps då för 8-10 kanaler, blir billigare för bättre ljud.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte spela in med den och mixa i Cubase. Brukar spela in 8-10 kanaler samtidigt (trummor + instrumentslask)

Vad ska du ha ett bord med 24 mikingångar och 32 kanaler till om du bara ska spela in 8-10 kanaler samtidigt? Finns ju mindre bord för billigare peng (och troligen bättre ljud).

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte spela in med den och mixa i Cubase. Brukar spela in 8-10 kanaler samtidigt (trummor + instrumentslask)

Vad ska du ha ett bord med 24 mikingångar och 32 kanaler till om du bara ska spela in 8-10 kanaler samtidigt? Finns ju mindre bord för billigare peng (och troligen bättre ljud).

Tja, Jag vill ha synthar, POD, Tonelab, Bas preamp, CD å annat skoj inkopplat för jämnan. Sen så är det väl bra att ha ett bord att växa i. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte spela in med den och mixa i Cubase. Brukar spela in 8-10 kanaler samtidigt (trummor + instrumentslask)

Vad ska du ha ett bord med 24 mikingångar och 32 kanaler till om du bara ska spela in 8-10 kanaler samtidigt? Finns ju mindre bord för billigare peng (och troligen bättre ljud).

Tja, Jag vill ha synthar, POD, Tonelab, Bas preamp, CD å annat skoj inkopplat för jämnan. Sen så är det väl bra att ha ett bord att växa i. 😆

Om det låter skit så är det väl inte mycket att växa i bara för att det har många kanaler?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte spela in med den och mixa i Cubase. Brukar spela in 8-10 kanaler samtidigt (trummor + instrumentslask)

Vad ska du ha ett bord med 24 mikingångar och 32 kanaler till om du bara ska spela in 8-10 kanaler samtidigt? Finns ju mindre bord för billigare peng (och troligen bättre ljud).

Tja, Jag vill ha synthar, POD, Tonelab, Bas preamp, CD å annat skoj inkopplat för jämnan. Sen så är det väl bra att ha ett bord att växa i. 😄

Om det låter skit så är det väl inte mycket att växa i bara för att det har många kanaler?

det e ju därför jag frågade om nån hört bordet. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...