Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej pÄ er!

SĂ„g att Jam hade ute de nya Alto Typhoon borden pĂ„ sin hemsida. Är det nĂ„gon som har sett borden Ă„ kĂ€nnt pĂ„ dom. Hur verkar dessa bord? Är det nĂ„gon som till och med hört hur bordet lĂ„ter? Är grymt nyfiken pĂ„ 3200 bordet.

TYPHOON3200sm.jpg

Annons
Postat

Kul design... Jag har inte hört nÄgot om bordet i sej...

Jag fÄr nÀstan lite Volvo V50 vibbar pÄ mixern... Tunn som klimat delen i Volvon... :rolleyes:

Postat

Det Àr nog inget toppenljud i den direkt för det priset. Ska du spela in och mixa analogt eller? Annars blir det nog bÀttre om du köper separata preamps istÀllet.

Postat
Det Àr nog inget toppenljud i den direkt för det priset. Ska du spela in och mixa analogt eller? Annars blir det nog bÀttre om du köper separata preamps istÀllet.

TĂ€nkte spela in med den och mixa i Cubase. Brukar spela in 8-10 kanaler samtidigt (trummor + instrumentslask)

Postat

TĂ€nkte spela in med den och mixa i Cubase. Brukar spela in 8-10 kanaler samtidigt (trummor + instrumentslask)

Skaffa separata preamps dÄ för 8-10 kanaler, blir billigare för bÀttre ljud.

Postat

Vad ska du ha ett bord med 24 mikingÄngar och 32 kanaler till om du bara ska spela in 8-10 kanaler samtidigt? Finns ju mindre bord för billigare peng (och troligen bÀttre ljud).

drloop (oregistrerad)
Postat

Mmm, jag fÄr nÄgon slags flashback nÀr jag ser detta bord... undrar...

Postat

Vad ska du ha ett bord med 24 mikingÄngar och 32 kanaler till om du bara ska spela in 8-10 kanaler samtidigt? Finns ju mindre bord för billigare peng (och troligen bÀttre ljud).

Tja, Jag vill ha synthar, POD, Tonelab, Bas preamp, CD Ă„ annat skoj inkopplat för jĂ€mnan. Sen sĂ„ Ă€r det vĂ€l bra att ha ett bord att vĂ€xa i. 😆

Postat

Tja, Jag vill ha synthar, POD, Tonelab, Bas preamp, CD Ă„ annat skoj inkopplat för jĂ€mnan. Sen sĂ„ Ă€r det vĂ€l bra att ha ett bord att vĂ€xa i. 😆

Om det lÄter skit sÄ Àr det vÀl inte mycket att vÀxa i bara för att det har mÄnga kanaler?

Postat

Tja, Jag vill ha synthar, POD, Tonelab, Bas preamp, CD Ă„ annat skoj inkopplat för jĂ€mnan. Sen sĂ„ Ă€r det vĂ€l bra att ha ett bord att vĂ€xa i. 😄

Om det lÄter skit sÄ Àr det vÀl inte mycket att vÀxa i bara för att det har mÄnga kanaler?

det e ju dĂ€rför jag frĂ„gade om nĂ„n hört bordet. 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.