soda_jam Postat 26 augusti 2006 Postat 26 augusti 2006 Hej pĂ„ er! SĂ„g att Jam hade ute de nya Alto Typhoon borden pĂ„ sin hemsida. Ăr det nĂ„gon som har sett borden Ă„ kĂ€nnt pĂ„ dom. Hur verkar dessa bord? Ăr det nĂ„gon som till och med hört hur bordet lĂ„ter? Ăr grymt nyfiken pĂ„ 3200 bordet.
Lilleman Postat 1 september 2006 Postat 1 september 2006 Kul design... Jag har inte hört nÄgot om bordet i sej... Jag fÄr nÀstan lite Volvo V50 vibbar pÄ mixern... Tunn som klimat delen i Volvon...
Emil Postat 1 september 2006 Postat 1 september 2006 Det Àr nog inget toppenljud i den direkt för det priset. Ska du spela in och mixa analogt eller? Annars blir det nog bÀttre om du köper separata preamps istÀllet.
soda_jam Postat 2 september 2006 TrÄdstartare Postat 2 september 2006 Det Àr nog inget toppenljud i den direkt för det priset. Ska du spela in och mixa analogt eller? Annars blir det nog bÀttre om du köper separata preamps istÀllet. TÀnkte spela in med den och mixa i Cubase. Brukar spela in 8-10 kanaler samtidigt (trummor + instrumentslask)
Emil Postat 2 september 2006 Postat 2 september 2006 Det Àr nog inget toppenljud i den direkt för det priset. Ska du spela in och mixa analogt eller? Annars blir det nog bÀttre om du köper separata preamps istÀllet. TÀnkte spela in med den och mixa i Cubase. Brukar spela in 8-10 kanaler samtidigt (trummor + instrumentslask) Skaffa separata preamps dÄ för 8-10 kanaler, blir billigare för bÀttre ljud.
classic Postat 3 september 2006 Postat 3 september 2006 TÀnkte spela in med den och mixa i Cubase. Brukar spela in 8-10 kanaler samtidigt (trummor + instrumentslask) Vad ska du ha ett bord med 24 mikingÄngar och 32 kanaler till om du bara ska spela in 8-10 kanaler samtidigt? Finns ju mindre bord för billigare peng (och troligen bÀttre ljud).
drloop (oregistrerad) Postat 3 september 2006 Postat 3 september 2006 Mmm, jag fÄr nÄgon slags flashback nÀr jag ser detta bord... undrar...
soda_jam Postat 4 september 2006 TrĂ„dstartare Postat 4 september 2006 TĂ€nkte spela in med den och mixa i Cubase. Brukar spela in 8-10 kanaler samtidigt (trummor + instrumentslask) Vad ska du ha ett bord med 24 mikingĂ„ngar och 32 kanaler till om du bara ska spela in 8-10 kanaler samtidigt? Finns ju mindre bord för billigare peng (och troligen bĂ€ttre ljud). Tja, Jag vill ha synthar, POD, Tonelab, Bas preamp, CD Ă„ annat skoj inkopplat för jĂ€mnan. Sen sĂ„ Ă€r det vĂ€l bra att ha ett bord att vĂ€xa i. đ
Emil Postat 4 september 2006 Postat 4 september 2006 TĂ€nkte spela in med den och mixa i Cubase. Brukar spela in 8-10 kanaler samtidigt (trummor + instrumentslask) Vad ska du ha ett bord med 24 mikingĂ„ngar och 32 kanaler till om du bara ska spela in 8-10 kanaler samtidigt? Finns ju mindre bord för billigare peng (och troligen bĂ€ttre ljud). Tja, Jag vill ha synthar, POD, Tonelab, Bas preamp, CD Ă„ annat skoj inkopplat för jĂ€mnan. Sen sĂ„ Ă€r det vĂ€l bra att ha ett bord att vĂ€xa i. đ Om det lĂ„ter skit sĂ„ Ă€r det vĂ€l inte mycket att vĂ€xa i bara för att det har mĂ„nga kanaler?
soda_jam Postat 4 september 2006 TrĂ„dstartare Postat 4 september 2006 TĂ€nkte spela in med den och mixa i Cubase. Brukar spela in 8-10 kanaler samtidigt (trummor + instrumentslask) Vad ska du ha ett bord med 24 mikingĂ„ngar och 32 kanaler till om du bara ska spela in 8-10 kanaler samtidigt? Finns ju mindre bord för billigare peng (och troligen bĂ€ttre ljud). Tja, Jag vill ha synthar, POD, Tonelab, Bas preamp, CD Ă„ annat skoj inkopplat för jĂ€mnan. Sen sĂ„ Ă€r det vĂ€l bra att ha ett bord att vĂ€xa i. đ Om det lĂ„ter skit sĂ„ Ă€r det vĂ€l inte mycket att vĂ€xa i bara för att det har mĂ„nga kanaler? det e ju dĂ€rför jag frĂ„gade om nĂ„n hört bordet. đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.