Jump to content
Annons

Okunskapr - Exklusiv


Retur

Recommended Posts

* LÅTNAMN: Exklusiv

* ARTIST/GRUPP: Okunskapr (www.OkunskapR.se)

* GENRE: hiphop

* LÅTLÄNGD: 3:03

* KOMPOSITÖR: Retur, Petunion

* PRODUCENT: Retur (Andreas Stenman)

* EV. MEDVERKANDE: Retur, Petunion

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: (mp3)

* STORLEK: (ex. 4,21 megabyte)

* STATUS: Färdig låt, släppt på en internetskiva med samma namn (Exklusiv) från 2006

(

* LÅTLÄNK: Okunskapr - Exklusiv

Här har vi en låt som vi verkligen vill ha åsikter på. Svensk hiphop i sitt esse, låten heter Exklusiv och så....

Alla typer av kommentarer är uppskattat så det är bara att skriva en rad. Fred!

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Följ demoreglerna (Jag säger det innan någon annan gör det)

Tycker låten börjar alldeles för plojigt! För det är väl inte meningen att den ska vara???

Det här är inte riktigt min genre men jag tycker att rapen kanske inte alltid flyter sådär klockrent. Lite väl många ord att klämma in på lite för kort tid på vissa ställen.

Musiken funkar! Tycker iofs att det är alldeles för enformigt men det hör väl till genren, men skulle inte musiken kunna bli lite fetare mot slutet??? (Med fler instrument och så) Ganska skön tyngd i låten som jag absolut tycker funkar. Skönt med alla de olia rytmljuden också (Låter ungefär som någon som knäpper sig på kinderna med öppen mun) Mixen är alltså bra som den är!

Slutet är precis som början inte så jättebra, låter lite ofrivilligt plojigt??? (Men iofs så är jag inte så inlyssnad på genren så det kanske brukar vara såhär. Man hör ju ofta i såna här låter någon som bara pratar lite i slutet)

Nu har jag dock lyssnat på den flera gånger och det måste ju anses som ett ganska bra betyg eftersom jag vanligtsvis inte lyssnar på denna genre alls.

Redigerat av Jejje
Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
komigen nu Studio.. nån mer givande kommentar kanske?

VARFÖR måste all svensk rap alltid innehålla en massa tugg om artisten själv, gärna med superlativ?? Som det sista i slutet där utan musik? Vad är det? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där sista utan musik är en kille i samma crew som oss som propsar lite bara, det är inte nåt som är farligt.. Detta är för övrigt introlåten till våran netplay så att det är lite skryt (som faktiskt inte heller är farligt när det gäller hiphop) nästan på sin plats enligt oss.

Hiphop är lite konstigt, men det får man försöka ta

Link to comment
Dela på andra sajter

Är man inte som hip hopare jävligt less på alla påhopp?

Det skulle jag varit. Jag gillar inte hip hop, men det rättfärdigar

inte något påhopp. Alla låtskrivare skriver inte för mig, utan för dem själva.

Och förhoppningsvis hakar andra på. Det är så det ska vara om det är ärligt.

För det är Ni väl?

Oerhört ordflöde. Jag begriper inte hur man hinner prata sådär fort.

Har Ni inte försökt att få jobb som sportkommentatorer i radio/Tv?

Det tycker jag Ni skall göra. Ja alltså, om Ni är sportintresserade vill säga!

😮

Hej!

Redigerat av Nad
Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
Det där sista utan musik är en kille i samma crew som oss som propsar lite bara, det är inte nåt som är farligt.. Detta är för övrigt introlåten till våran netplay så att det är lite skryt (som faktiskt inte heller är farligt när det gäller hiphop) nästan på sin plats enligt oss.

Hiphop är lite konstigt, men det får man försöka ta

Nä, vare sig farligt eller ovanligt, men så uttjatat o ganska löjligt... tycker JAG då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där sista utan musik är en kille i samma crew som oss som propsar lite bara, det är  inte nåt som är farligt.. Detta är för övrigt introlåten till våran netplay så att det är lite skryt (som faktiskt inte heller är farligt när det gäller hiphop) nästan på sin plats enligt oss.

Hiphop är lite konstigt, men det får man försöka ta

Nä, vare sig farligt eller ovanligt, men så uttjatat o ganska löjligt... tycker JAG då.

ok

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite väl mycket repetetion i beatet, blir lätt tjötigt... Bra, snygg mix dock! Sen är det väl så att det låter som det har gjort de senaste 15 åren innnom svensk hip hop om man ska hårddra det lite... tråkigt monotont och ja vi har hört det förut.

Men vad vet jag, jag har ju just dratt i mig ett par pils o är rund om fötterna så jag kanske har hört helt fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska börja med den klassiska: detta är verkligen inte min kopp av te... men.. dels tycker jag det finns några enorma rätt: triolfeeling, finns det tycker jag att det blir ett härligt driv av rytmen, jag hinner inte uppfatta orden, men tycker den rytmiska effekten blir ball. Tycker att ni med jämna mellanrum skall dunka in ngn sextondelsfras (eller kanske till och med en kvintol) så kommer det att låta helt Gaaaalet fort. Ljudmässigt kan jag inte komma med särskilt mycket tips, men jag tycker det låter korrekt och rätt eget (i alla fall mer eget än det jag utsätts för).

Minimalistisk musik är ibland rätt ball ändå, jag lyssnade igenom hela vilket nog är första gången jag inte varit tvingad till att göra det i denna genre (eller att det vart en jävligt sjuk video som gjort att man blitt tvungen)... men vad betyder min kritik i detta universum? 😳

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

steflund:

Väldigt trevlig kommentar verkligen, vi försökte med den där sextondelsgrejen i rappen, men det blev så snabbt att vi inte klarade av det alls :S

Kul ändå att du orkade dej igenom hela låten, alltid roligt när folk som inte är "inne" i genren faktiskt mer eller mindre kan uppskatta det man gör.

FredAsp:

Jajjemen, vi har hört det förut, hiphop är lite tjatigt.... Men ändå, tack för att du gillade.... mixen ;P

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...