Jump to content
Annons

Logic Pro, PowerBook och Mbox1


HanZolo

Recommended Posts

Jag har kört Logic Pro på min PowerBook 17" och Mbox1, hur länge som helst utan problem. Men nu har det strulat till sig.

Det började med att att jag bara kunde köra med 4 audiokanaler samtidigt. Varför vet jag inte men plötsligt var det bara så - kan heller inte skapa nya audio-tracks, varken i nya eller gamla projekt. Efter att ha kopplat ur Mbox och testat med Macens egna ljudkort så hittade inte datorn drivisarna till Mboxen.

Tänkte att det var drivisarna till Mboxen som strulade så jag installerade om från den medföljande CD:n - då fungerade Mboxen igen men fortfarande bara på 4 audiospår. Skumt.

Sen gjorde jag den fatala missen att hämta och installera Digidesigns CoreAudio för Mbox2. Dax att skaffa läsglasögon 😉

Trots att jag avinstallerat Digidesign Core blabla och installerat om me de riktiga drivisarna så får jag inte skiten att funka.

Var tror ni felet ligger? Ska jag installera om även Logic? Vilken ordning tror ni är vettigast att installera programmen i? Först drivisarna eller först Logic?

//H

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Prova att slänga pref filen så brukar problemen lösa sig. Den heter plist och du finner den i user>bibliotek>preferences> släng den som heter: com.apple.logic.pro.plist

Radera inget i Logic mappen som finns under preferences. Flytta istället Logic mappen och lägg den på skrivbordet, du kan senare importera dina kortkommandon!

Redigerat av FredrikS
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...