Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hej alltså så här :

jag önskar stämma ner allt tonrelaterat material i en låt - både inspelat å programmerat. ett par tre tonsteg borde räcka. låten är för hög å jag för låg om ni förstår. ser fram emot en pedagogisk och lättbegriplig (motsägelse?) beskrivning. 🙂

Annons
maxmaxmax (oregistrerad)
Postat

På ett snyggt eller fult sätt?

Fult - Exportera som en wavfil, importera den i ett nytt projekt som stereofil, högerklicka och välj process - time warp eller transpose eller vad det heter. Och sänk den så mycket det krävs.

Snyggt - Spela om instrumenten och transponera midispåren ett för ett.

Postat

ful-snyggt ? nä, allvarligt

om vi säger så här då. hur gör jag om jag vill att sången ska pitchas upp till en given tonart - att min röst liksom låter lite kvinnligare, detta är helt OK för mig.

ska kanske tillägga att mitt utgångsläge är mycket manligt, HA HA...

maxmaxmax (oregistrerad)
Postat
ful-snyggt ? nä, allvarligt

om vi säger så här då. hur gör jag om jag vill att sången ska pitchas upp till en given tonart - att min röst liksom låter lite kvinnligare, detta är helt OK för mig.

ska kanske tillägga att mitt utgångsläge är mycket manligt, HA HA...

Högerknappen på ditt audiospår, välj edit och sedan pitch shift. Klicka på pianot dit du vill att din sång ska transponeras. Klicka i rutan som gör att den håller samma tempo. ( Heter den kanske keep tempo? ) Sedan får du räkna ut hur du ska pitcha, låten och sedan sjunga sången eller sjunga sången och sedan låten? Jaja, det märks.

Du behöver inte förklara dig, kompis. Abba pitchade också. Kan ju vara schysst när man för stunden är trött på sitt röstläge. Att skaffa ett annat.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.