Jump to content
Annons

Tänkte köpa Macbook, vill gärna ha tips.


Charley

Recommended Posts

Tjena

Tänkte köpa en macbook på grund av att jag ska börja pendla till en musikproducent utbildning i skövde från Gbg.

Behöver lite tips, är väldigt dålig på Mac har bara kört PC tidigare. Jag vet att Macbook pro är det man ska ha men vet inte om jag har råd.

Vad behövs i prestanda om jag ska köra typ protools med M-box kanske? har inte bestämt mig än. Klarar man sig med en vanlig macbook om man hottar upp den lite?

Ram?

Processor? m.m....

Vill hamna runt 12.000-15.000 om det går.

/Charley

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vet inte om du har läst men om du känner att din budget är lite tajt varför inte köra en Macbook ist för pro'n?

skillnaden är typ större skärm och en firewire 800 ist för 400.

Kör en Macbook 2ghz, 2gig ram.

Sen får du ha tålamod som sagt då inte alla tredjepartstillverkare inte är kompatibla än.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, har som sagt tänkt på en vanlig macbook också. Kommer nog bli en sån i slutändan. Men man klarar sig inte med 1 gig ram eller? Kommer nog inte köra jättetunga projekt.

Prisskillnaden för 1 gig och 2 gig är 4000 spänn. Helt sjukt om jag får säga det själv. Nån som vet varför det blir så mycke dyrare? bara för att dom kan ta det eller?..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...