Jump to content
Annons

Strömmen från USB-porten...


Bonae

Recommended Posts

På något mystiskt sätt har två MP3-spelare gått sönder för mig och jag har haft mina funderingar på om det kan vara så att datorn skickat så mycket ström till USB-porten att spelarna gått sönder... Det är ju bara en teori, men:

Jag ska låna ett USB-ljudkort en tid av en kompis för att testa det. Nu vill jag bara inte att kortet skall gå samma öde till mötes som MP3-spelarna... Någon som kan berätta för en som bara har mycket ytliga kunskaper om el?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jodå, har varit noga med detdär, även om jag inte tror det är jätteviktigt egentligen. Handlar väl mest om att information på enheten kan gå förlorad om man inte utför säker borttagning...

Link to comment
Dela på andra sajter

Spänningen som går ut på USB, är ju inte högre än 5V - och det ska inte kunna skada någonting (inte utan att det händer saker med datorn också). Ström går det bara ut så mycket som behövs - så strömmen kan bara bli för hög om något är fel i den inkopplade prylen, så att den drar mer än normalt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...