Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
om det enda man vill är att få feedback på ett litet hobbyforum i Sverige

Jag sa inte att det var det enda man vill, jag sa att det kunde vara bra att få feedback från andra om man nu inte har bandmedlemmar man kan få det ifrån.

Annons
Postat

Jag sa inte att det var det enda man vill, jag sa att det kunde vara bra att få feedback från andra om man nu inte har bandmedlemmar man kan få det ifrån.

men spelar man i et tband så vill man ju att hela bandet skall få feedback. Gruppens framsteg lär ju vara bra mkt viktigrare en individen. eller?

Postat

men spelar man i et tband så vill man ju att hela bandet skall få feedback. Gruppens framsteg lär ju vara bra mkt viktigrare en individen. eller?

Nu förstod jag nog inte riktigt skillnaden??? Man får feedback och sen ger man feedback (i ett band alltså) men det blir ju lite svårt om man är själv!?

Postat

Nu förstod jag nog inte riktigt skillnaden??? Man får feedback och sen ger man feedback (i ett band alltså) men det blir ju lite svårt om man är själv!?

ah. då fattar jag hur du menar. Jag tänkte lite på ett annat vis.

Postat (redigerat)

Dessutom; Vissa genrer är mer lämpade för att köra solo btw.

Spelar man råk änd råll, jadå skall det vara ett band.

Redigerat av Lådan
Postat
Har man inte tid med ett band så har man inte tid för någonting va...vad fan är det som är så farligt med saker som tar tid-tid är det enda vi har,sen dör vi! 🙂

Men om man nu inte tycker att man har tid för ett band så är det väl bra att det ändå finns möjligheter att göra musik??? Det behöver ju inte vara allt eller inget liksom!

Postat (redigerat)
ja, så man slipper inavels-soundet som lätt uppstår när man spelar och arrangerar allt själv.

Ja fy va man kan bli trött på "sitt eget" sound... 🙂

Men jag tycker tråden drar iväg lite, nu var det inte min tanke att diskutera vilket som är bäst... 🙂

Att sitta hemma eller spela live, utan mer hur det påverkar oss musiker... 🙂

Jag tillhör ju "klickgenerationen..." vilket gjorde att man la ner mycket möda och tid för att det skulle vara tajt och svängigt... Detta tror jag många ggr kom på bekostnad av harmonier, om jag tittar på generationen före mej så tycker jag dom generellt är bättre på harmonier...

Man får något, men man lämnar också något...

Hur ser det ut generationen efter mej... Hajar ni hur jag tänker...? 😄

Både musikaliskt och socialt...

Redigerat av Lilleman
Postat
ja, så man slipper inavels-soundet som lätt uppstår när man spelar och arrangerar allt själv.

Ja fy va man kan bli trött på "sitt eget" sound... 🙂

Men jag tycker tråden drar iväg lite, nu var det inte min tanke att diskutera vilket som är bäst... 🙂

Att sitta hemma eller spela live, utan mer hur det påverkar oss musiker... 🙂

Jag tillhör ju "klickgenerationen..." vilket gjorde att man la ner mycket möda och tid för att det skulle vara tajt och svängigt... Detta tror jag många ggr kom på bekostnad av harmonier, om jag tittar på generationen före mej så tycker jag dom generellt är bättre på harmonier...

Man får något, men man lämnar också något...

Hur ser det ut generationen efter mej... Hajar ni hur jag tänker...? 😄

Sorry, det är jag som drar iväg från ämnet hela tiden 🙂

Postat
Hur ser det ut generationen efter mej... Hajar ni hur jag tänker...? 😉

Alla gör tramsiga sommarhits och blir kända på MTV??? 😎

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.