Reason Postat 26 juni 2004 Postat 26 juni 2004 Kan man få lite respons på ett klipp? http://www.reasons.se/mp3/trance_tech_2004k /Reason
Reason Postat 26 juni 2004 Trådstartare Postat 26 juni 2004 Your browser does not support the HTML5 audio tag så skall länken vara, sorry /Reason
fudgesson Postat 26 juni 2004 Postat 26 juni 2004 Av nån anledning så tänkte jag på spelet Zelda. Inte ljudmässigt då men nåt i dina ton byten som påminner om nåt i Zelda. När basen kommer in. Hmm. Tummen upp iallafall. 😉
Reason Postat 26 juni 2004 Trådstartare Postat 26 juni 2004 fudgesson sa: Av nån anledning så tänkte jag på spelet Zelda. Inte ljudmässigt då men nåt i dina ton byten som påminner om nåt i Zelda. När basen kommer in. Hmm. Tummen upp iallafall. 😉 tackar! brukar inte försöka mig på denna typ av musik i vanliga fall. Men man skall inte dö nyfiken /resaon
Lundin Postat 26 juni 2004 Postat 26 juni 2004 (redigerat) Det enda jag tänkte på i snutten var att det var mycket bas o lite topp..typ lägg en linjal över EQ'n och tilta den tvärtom.. 🙂 Vet inte om det är jag men jag tycker många låtar som är gjorda i reason blir lite fyrkantiga... kanske p.g.a att den inte har så utbyggd MIDI-del att man gärna spelar in noterna? Låten "tech 2004k" är ett passande namn... den låter väldigt "teknisk" 😉 ( inte negativt alltså.. 😉 ) Redigerat 26 juni 2004 av demoniqus
Reason Postat 26 juni 2004 Trådstartare Postat 26 juni 2004 demoniqus sa: Det enda jag tänkte på i snutten var att det var mycket bas o lite topp..typ lägg en linjal över EQ'n och tilta den tvärtom.. 🙂 Vet inte om det är jag men jag tycker många låtar som är gjorda i reason blir lite fyrkantiga... kanske p.g.a att den inte har så utbyggd MIDI-del att man gärna spelar in noterna? Låten "tech 2004k" är ett passande namn... den låter väldigt "teknisk" 😉 ( inte negativt alltså.. 😉 ) Tack för tipset låten är förövrigt i huvudsak gjord i cubase xs 🙂 /Reason
Lundin Postat 26 juni 2004 Postat 26 juni 2004 Reason sa: låten är förövrigt i huvudsak gjord i cubase xs 🤪 /Reason Där ser man vilka fina öron man har... 😄 Finns det inget Reason med i den här låten och att du har spelat in alla noter? man tycker sig skönja vissa saker men kan lura sig själv ibland... det var dock inget ont menat..musik gjord i Cubase kan ju oxå bli fyrkantig...
Reason Postat 26 juni 2004 Trådstartare Postat 26 juni 2004 demoniqus sa: Reason sa: låten är förövrigt i huvudsak gjord i cubase xs 🤪 /Reason Där ser man vilka fina öron man har... 😄 Finns det inget Reason med i den här låten och att du har spelat in alla noter? man tycker sig skönja vissa saker men kan lura sig själv ibland... det var dock inget ont menat..musik gjord i Cubase kan ju oxå bli fyrkantig... 80% cubase 20% reason. Alla noter är spelade via keyboard 😉 Trots mitt nick jobbar jag nästan uteslutande i cubase /Reason
Lundin Postat 26 juni 2004 Postat 26 juni 2004 Alrajt..då tar jag tillbaka delar av det jag sa om fyrkantighet.. 😄 men det låter lite rakt hursomhelst om man jämför med dina tidigare grejer... kanske är medvetet..?
Reason Postat 26 juni 2004 Trådstartare Postat 26 juni 2004 demoniqus sa: Alrajt..då tar jag tillbaka delar av det jag sa om fyrkantighet.. 😄 men det låter lite rakt hursomhelst om man jämför med dina tidigare grejer... kanske är medvetet..? japp 🤪 helt rätt /reason
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.