Jump to content
Annons

Guitar Pro och PodXT-strul!


Arkanos

Recommended Posts

Vet inte om frågan platsar i denna avdelningen, annars får väl någon snäll moderator flytta den!

Jag har ett problem när jag lirar med min gura kopplad till min PodXT och samtidigt spelar upp en fil i Guitar Pro 5; det blir en jobbig och konstig chorus-effekt på min gitarr, dock endast under play, det slutar när man trycker på stop i programmet. Någon som har samma problem som vet hur man får bort det jobbiga chorus-ljudet? (Det inträffar oavsett vilken gp-fil man spelar upp).

Poden är lajnad till ljudkortet direkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kan det inte vara så att du har någon monitor-funktion aktiverad på ditt ljudkort?

Du hör både direkt signal och signalensom går genom datorn och får latency. När dessa signaler blandas så uppstår en choruseffekt.

Vilket ljudkort har du?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan det inte vara så att du har någon monitor-funktion aktiverad på ditt ljudkort?

Du hör både direkt signal och signalensom går genom datorn och får latency. När dessa signaler blandas så uppstår en choruseffekt.

Vilket ljudkort har du?

Jag tror Lavrell har helt rätt idet han skriver. Har haft exakt samma problem i Cubase och då hörde jag både Poden och monitorlyssningen. Blir en dopplereffekt av det hela.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...