Jump to content
Annons

Uppgradera till 7.1


kirtaphus

Recommended Posts

Är nybliven Pro tools användare och har en fråga angående uppdatering.

Måste man avinstallera PT 7.0 för att sen hämta en ny 7.1 och installera den?

Tycker det låter märkligt! tycker det borde fixa sig ändå och bara lägga till dom uppdaterade filerna på den gamla.

Grejen är ju att ljudkorts drivrutinerna fanns inbyggt i 7.0

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

Jo PTLE den är installerad 😉

Jag misstänker att det är den gamla M-powered demo 7.0 som spökar , den går ju inte att ta bort på vanligt vis!!

Hur får man bort den? har hört det är fler som inte fått bort den. Den uppgraderade jag till 7.1 på nått konstigt sätt?? fråga mig inte hur.. nu vill jag ha bort den!!

:rolleyes:

Redigerat av kirtaphus
Link to comment
Dela på andra sajter

tryck i demoskivan av 7.0 o välj avinstallera.. om det spökar kan du ju alltid kolla in coreaudio setupen o se till att det står rätt till där!!

Jonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Demoskiva? jag har ingen!! M-powered 7.0 Demo har jag tagit från nätet.

men går inte att få bort den när jag är i kontrollpanelen och "Lägg till eller ta bort pragram"

Det står: "setup.exe har stött på problem och måste avslutas" 🙁

Anledning till varför jag vill få bort de är att

Jag har gått över till PTLE 7.0 jag har fått upp upgraderingen 7.1 i min winrar från Digihemsida.

men sen då?? trodde det skulle ordna sig själv sen. *Hmm*

Vart ska jag lägga uppgraderingsfilerna i vilken mapp?

eller är jag helt ute å cyklar?? 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

installationsfilen för 7.0 innehåller väl avinstallering!?

alltså en funktion som avinst. PT. sen installerar du väl bara 7.1 rakt på, eller så kör du bara på med 7.1..

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

jag vet varför datorn säger det är nått fel på setup.exe

Jo för att jag har plockat bort den för att rensa bort, utan att avinstallera först 🙁

Så nu sitter jag med Demo programet utan att kunna ta bort den!! snyggt jobbat! 🙁 Ska försöka ladda in en ny demo sen ta bort allt om det fungerar!

Redigerat av kirtaphus
Link to comment
Dela på andra sajter

hehe inte lätt!! annars om du har partitioner o sånt kan du ju ominstallera hela os:et och köra på den vägen..

alltid skönt att rensa ut ordentligt! jag kör ju Pro Tools på mac, och råkade installera eq3 o dynamics3 när jag egentligen inte kunde, med tanke på kompabilitet, och sånt..körde 6.1 då.. så inget funkade, så jag satt utan inspelningsmöjligheter i hur länge som helst.. 🙁

men det ordnade sig med uppgraderingar av ALLT!!

lycka till med ordnandet!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...