Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

I Waves Renassaince EQ ver 3.5.1 vill jag automatisera det ena bandets frekvensvärde så att mer och mer av ljudet släpps igenom efterhand. Jag har försökt göra detta men utan resultat. Automatiseringen kommer inte med! Jag har testat med andra pluggar och då funkar det. Skillnaden är då att att det är VST pluggar. I mina öron + ögon verkar det helskumt att det inte ska gå att automatisera Waves pluggen bara för att den är i DirectX. Eller är det så? Finns det någon inställning man måste ställa in för att göra cubase mer DirectX vänligt? Vad är det jag har missat här? 😉

Jag är tacksam för all hjälp! 😄

Redigerat av Honguito
Annons
Postat

Det går över lag att automatisera DX-pluggar också, så antingen är det Cubase som ligger efter på det området, eller också beror det på att det är en äldre DX-plugg som inte stödjer automation.

Postat

DirectX pluggar går inte att automatisera i Cubase. Men det finns ingen anledning att använda Waves pluggarna som DirectX, installera waveshell-tillägget i Vst-mappen istället och inaktivera DX-pluggarna.

/Majken

Postat

Majken och Android - Tack för era svar! Jag har nu installerat pluggen som en VST-plugg och det fungerar! Äntligen kan jag lämna detta problemet åt sidan...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.