Jump to content
Annons

lajna abas


Fairchild

Recommended Posts

hej jag har en studio men håller nu på att fixa en lite produktionshörna i hemmet då jag ofta får ideer hemma och inte när jag väl är i studion.. nu till saken.. jag vill kunna lajna bas till min lap top. jag har inget externt ljudkort så det behöver jag och sedan någon bra Di box eller typ nånting som Baspod eller liknande. såg en bass amp från Behringer. med tanke på priset så blir jag skeptisk. är den bra eller? sen såg jag Zooms nya b2.. har nån några erfarenheter av dessa?

kan nån tipsa om nåt bra? Jag lirar in främst reggae så jag vill åt ett rätt fett och subbigt sound på med ett rejält pressat/komprimerat sound.

Redigerat av Fairchild
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Behringer... köpte en sån... musikbörsen rekomenderade den varmt... Det var det sämsta skit jag nånsin har kopplat min bas till! Det bara tok brusade! Så jag pulade ner den i paketet igen o sa att jag hade ångrat mig, så nu kan jag plocka ut strängar för pengarna...

På låten som är länkad i min signatur har jag linat direkt till mixern som går in i ljudkortet. Sen dubbat med handdämpad elgura. Vet ju att du kan få till det än bättre än så, men så blev soundet när man kör utan box 😄

/FredAsp

Ps: Spelade in med bara en av micarna på basen, dvs basen maxad 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Den borde du testa.. eller "Waves" nya klon på ssl kompressor. låter svinbra har precis skaffat mig den plugen. jag kör väldigt mycket pluggar vid mixning och använder i stort sätt mixbordet enbart för att ratta fram soundet med eq:n som jag får till så jäkla mycket bättre på bordet än i burken. så blanda analogt med digitala pluggar funkar super för mig just när det gäller reggaesoundet

http://www.waves.com/content.asp?id=2061

Redigerat av Fairchild
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...