Jump to content
Annons

Snabbare editing


Tormentor

Recommended Posts

Eftersom jag vigt mitt liv åt inspelning av trummor och inte vill riskera att bli helt galen av sena nätter med tråk editering tänkte jag höra om några riktiga pro. har lite förslag att komma med?

(Själv är man ju bara en studio wannabe) 😄

1. Jag vill synka alla kickslag som kommer samtidigt med kicken.

T.ex. 16th i kicken & "två fyra" i virveln.

Vad är smidigaste sättet?

Finns det ETT kommando för att klippa ut och synka mot annan transient?

Nu TAB:ar jag mej fram, trycker B före/efter kicken och synkar med hjälp av "Start+shift" mot virvelns transient.

2.

Ibland när jag bouncar ut får jag med snack/ljud från kontrollrummet via talkback micken eller någon mick ifrån inspelningsrummet.

Måste sätta ALLA kanaler på no input för att få en felfri bounce?

Jag kör 002:a rack med 8 extra in Le 6.7

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
wahwah (oregistrerad)

Hej!

Nytt försök att svara.

Det förra försvann.

Hoppas att jag har förstått din fråga rätt.

Gör Tab to Trancient precis som du redan gjort för att finna det stället du vill trigga en ny region till.

Byt verktyg till Grabbern (handen) Markera den ljudfil som du vill synka up med samtidigt som du trycker ner Win tangeten för PC eller Ctrl för MAC.

Nu hoppar den ljufilen som du vill syka up till till det stället dit du har gjort tab to trancient.

Hoppas att det fungerar och att du förstår denna Dyselektiska text.

Om inte du får detta ayy fungera så ska jag göra ett litet workflow och lägga upp

på min hemsida. www.glantz.nu

MVH W

Link to comment
Dela på andra sajter

2.

Ibland när jag bouncar ut får jag med snack/ljud från kontrollrummet via talkback micken eller någon mick ifrån inspelningsrummet.

Måste sätta ALLA kanaler på no input för att få en felfri bounce?

Jag kör 002:a rack med 8 extra in Le 6.7

Inga kanaler kan ta in ljud utifrån så länge du inte har den gröna "I" knappen (input monitor) intryckt på varje regel. Du kan inte ens råka ha en kanal i "rec" då det inte går att göra samtidigt som en bounce.

Så jag antar att det bara finns två svar på denna fråga 1) kolla "I" knappen eller 2) snacket finns inspelat sedan tidigare

Detta svar gäller dock endast audio kanaler, medans aux fungerar på ett lite annorlunda vis. Om du har en massa auxar som ligger "öppna" och inte är bussade någonstans så bör du ju åtminstone muta dem.

Säg till om jag har missförstått dig totalt :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...