Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hanterar Ableton detta? Tex om man vill ha en kompressor på kicken i ez drummer men inte på resten av trummorna, Hur man göra ? 😱

Annons
Postat

jag vet inte om jag missförstår det men är det inte bara att lägga din kompressor på det midispår som ez ligger på? Alltså om du har din vst på kanal 1 så lägger du kompressorn på kanal 1.

Postat

Det är väldigt enkelt.

Du skapar helt enkelt ett nytt audiospår utöver midispåret där din VSTi ligger, och i I/O-delen på det nya spåret väljer du som input (Audio from) det spåret där VSTin ligger (dvs midi-spåret). Om instrumentet som ligger där stödjer flera utgångar kommer du nu kunna välja mellan dessa utgångar i Input Channel utöver originalspårets egna utgång.

Det var ett tag sen jag satt framför Live men jag hoppas att det här är rätt. Tror det borde stå något om det här i användarmanualen (finns även i .pdf-fil) annars men det är så här jag vill minnas att vi gjorde.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.