Jump to content
Annons

Linnea Jonsson


Betyg  

16 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      1
    • 2
      6
    • 3
      6
    • 4
      0
    • 5
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: Forsaken soul

ARTIST: Linnea Jonsson

GENRE: Singer/songwriter / akustisk pop

KOMPOSITÖR: Linnea Jonsson

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: wma

LÅTLÄNK: Forsaken Soul

LÅTNAMN: captured by the ending lightning

ARTIST: Linnea Jonsson

GENRE: Singer/songwriter / akustisk pop

KOMPOSITÖR: Linnea Jonsson

MEDVERKANDE: Sara Malmros, Sebastian Fannon, Linnea Jonsson

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: wma

LÅTLÄNK: captured by the ending lightning

Redigerat av kraoup
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej och välkommen!

Jag väntar med att lyssna tills du presenterat dig här så lär vi känna dig lite bättre och så känns det trevligare att ge konstruktiv kritik och ev beröm. 😆

/Micke

Redigerat av lavrell
Link to comment
Dela på andra sajter

Vore trevligt med lite mer info men "here goes":

För det första. Jag är tvungen att höja något i verserna för att höra något för att sedan fort som sjutton slänga mig över volymknappen och sänka för att inte ådra mig hörselskador när refrängen drar igång. En kompressor eller två eller en regelåkning för volymen vore inte helt fel här. Dynamik är visserligen bra ibland men inte på det här sättet.

Lite sparsamt och tråkigt arrangemang, samt en väldigt förutsägbar komposition gör att det här inte blir speciellt intressant.

Trevligt med stämsång dock... 🙂

Den här låten behöver mer av allt för att nå nya höjder...

Välkommen hit förresten!

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att sången är för otydlig.

Ja, jag håller med. Den känns väldigt nasal.

att du tycker att rösten är nasal kan jag dock inte göra något åt.

Nu är inte jag någon tal- eller sångpedagog men mina lekmannamässiga kunskaper, som främst kommer från att ha tittat på Fame Factory, säger mig att detta faktiskt är något som man kan träna bort.

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Kan nog bli OK det här guran är lite hög bara och i refrängen så blir det lite spetsigt ljud på sången du skulle nog tjäna på att mecka lite med soundet på sånginsatserna. Lycka till

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

ja ja, inte ute efter bråk. alla har vi rätt till våra åsikter!

Tänker dock säga att jag har inte varit med och mixat dom flesta av mina låtar, pga olika problem som uppstått vid fel tidpunkter. Skyller dock absolut inte nasal röst eller andra skavanker som beror på mej på tekniska problem, tänkte bara upplysa er om detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fin låt. Refrängen är inte helt fel. Du borde jobba mer med din sång som e strålande på vissa ställen och riktigt off på andra ställen. Vid nästa inspelning, stå närmare micken ( om det går.. ) och be teknikern att inte skära ( så mycket ) i botten på din röst. Träna på at sjunga mer med magen, som andra på pekat här så blir du lite nasal eller "pannlobsresonant" ibland. Du har helt klart förmågan o talangen att skänka världen njutningsbar musik så " keep it coming "

I det stora hela, bra låt, fin melodi, jobba mer med sången / Mikke

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att Mikke är inne på rätt spår. Det låter som en kombination av lite olyckligt mikrofonval och eq'ande i mixen som gör sången onödigt tunn vilket får den att kännas nasal. Men å andra sidan är det lätt att snöa in på teknik på ett forum som detta. Tittar man på låten istället så var det kanske inget jag fastnar för men det känns ändå som en helt ok låt. Kanske tar några lyssningar, jag får lyssna vidare helt enkelt.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

VILL OXÅ HÖRA 😠

🙂  🙂  🙂

Fel-ID = 0xC00D1197, Villkors-ID = 0x00000000

Så står det i felmeddelandet från Mediaplayern

Uppdatera mediaspelaren. 🙂

Edit:...ska lyssna när jag inte sitter på sunkiga laptophögtalare. 😏

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Ok..nasalt eller inte..tror som M-Ö och Majken att det är en teknisk fråga att få tillbaka kroppen i sångljudet... det finns många som sjunger nasalt utan att det stör.. jag personligen föredrar däremot en helt annan rösttyp.

Hursomhelst.

Låten är rätt ok i sin helhet, den känns harmonisk överlag, men med en bättre genomgång av alla småsaker, fixa lite mer med sången så kan du nog få upp lysningsvärdet ett par snäpp.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Finstämt.

Singer/Songwriter skolan.

första låten så låter sången skumt.

Andra låten bättre ljud på sången.

Håller med föregående inlägg, stå närmre micken eller byt mick.

Jag vet hur jobbigt det är att ta kritik på sång men nu har du chansen att ta till dig kritik.

Det känns som du håller igen, gasa!

Det låter som om sången inte fått sin tid i inspelningen utan slarvats förbi för att få nåt klart. Du har inte fått stämbandet att göra som du vill utan du tänker för mycket på tonhöjd och där går all energi, inget kvar för uttryck av vad låten handlar om.

Mer tid för sång och uttryck så skall du se.

Du är väl inte så gammal eller hur? Mer sång och erfarenhet att spela kommer att göra dig gott! tiden jobbar för dig kort sagt.

JL

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Fan vad du tar i kraoup låter lite som mig 😛 häftigt välkommen 😎. Här får man på tafsen ibland förstår du folket här är kräsna och många är jävligt bra på att mecka till väljudande musik men ibland så glömmer dom att lyssna på låten bara på hur det låter. När det gäller din låt så är det nog iofs. inte så, det verkar som att de flesta tycker det är en bra låt men att det låter som att man mixat så att din röst inte kommer fram så bra som vi tror den kan låta. Du har en bra grej på gång här kör hårt tro på dig själv men lyssna lite på vad som sägs ändå det finns ganska mycket kompetens här. Lycka till igen

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan vad du tar i kraoup låter lite som mig 😛 häftigt välkommen 😎. Här får man på tafsen ibland förstår du folket här är kräsna och många är jävligt bra på att mecka till väljudande musik men ibland så glömmer dom att lyssna på låten bara på hur det låter. När det gäller din låt så är det nog iofs. inte så, det verkar som att de flesta tycker det är en bra låt men att det låter som att man mixat så att din röst inte kommer fram så bra som vi tror den kan låta. Du har en bra grej på gång här kör hårt tro på dig själv men lyssna lite på vad som sägs ändå det finns ganska mycket kompetens här. Lycka till igen

Göran

tack tack, det va snällt sagt!😠

och helt klart att det är bra med både konstruktiv och destruktiv kritik, även om det svider ibland!😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Påt bara kör hårt you can do it. Vill du höra på hur illa andra kan låta så lyssna lite på mitt 😛 . Burnin Sven är bandnamnet på Sound Click.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

härlig musik göran!!🙂 har dock bara lyssnat på några av låtarna, men "om du älskar" va riktigt nice, gillar spec gitarren och slingorna!🙂

Redigerat av kraoup
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror du behöver jobba med sången mer...lite mer närvaro... att du tror på varje ord du sjunger ...nu låter det som du håller igen och jag vet inte om du har sjungit in samtidig som du spelat? men det låter nästan så...försök att koncentrera dig bara på sången...annars nice, låtar får lite 60-70-talsvibbar(Jefferson Airplane)...sen kan du ju gå vidare och instrumentera lite mer med både bas och trummor för att få det att lyfta lite mer utan att för den delen ta bort den akustiska prägeln.... 🙂🙂

karl

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Oh sjutton tack ska du ha det var snällt sagt men om du lyssnar på hur många av dom andra låter och jämför med mitt så hör du en ganska stor skillnad när det gäller ljudkvalitén om man ska vara ärlig (det svider lite men fan det är bara för mig och krypa till korset 🙂 ). Det går en riktigt bra artickelserie i Studio där dom tar upp hur man meckar och bör tänka när det gäller frekvenser och sånt som gör att våra alster låter bra. Jag har inte hunnit så långt 🙂😎 i den typ 😄😄 fy fult ord det är inte lätt det där 😄 .

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Ja visst fan seru på bra humör ikväll, ja ja OK då nån pils innanför västen kanske 🙂😎😄🙂 peace all over the planet.

Link to comment
Dela på andra sajter

VILL OXÅ HÖRA 🙂

😱  🙁  😛

Fel-ID = 0xC00D1197, Villkors-ID = 0x00000000

Så står det i felmeddelandet från Mediaplayern

Uppdatera mediaspelaren. 🙂

Edit:...ska lyssna när jag inte sitter på sunkiga laptophögtalare. 😄

Hjälpte inte 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

och helt klart att det är bra med både konstruktiv och destruktiv kritik, även om det svider ibland!😱

Var har du egentligen fått destruktiv kritik? Det här är en av de mest sakliga demotrådar jag har sett på forumet. Alla har motiverat sina åsikter.

Link to comment
Dela på andra sajter

VILL OXÅ HÖRA 😎

😆  🙁  😛

Fel-ID = 0xC00D1197, Villkors-ID = 0x00000000

Så står det i felmeddelandet från Mediaplayern

Uppdatera mediaspelaren. 🙂

Edit:...ska lyssna när jag inte sitter på sunkiga laptophögtalare. 😉

Hjälpte inte 🙁

ladda hem filen gör om den i nån koverterare.

Låna grannens pc.

ladda hem o skicka över till din mp3 spelare ( ine bra förslag, jag vet ).

sälj din comp o köp en mac 😄😄🙂😉😉😉

/ Mikke

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...