red_house_painter Postat 21 april 2006 Postat 21 april 2006 Tycker det kortet är lite intressant. Ska skaffa en iBook nu tror jag. Kommer att ha kvar min PC med EMU1820kort hemma. Så jag tänkte jag skulle spela in smågrejer med min Mac och INSPIRE för att sedan skicka över filerna till PCn. Vad tror ni om kortet först och främst? Har ni andra ideer kanske?
Cantrell Postat 10 maj 2006 Postat 10 maj 2006 Jag kör med Inspire 1394! Kör in gitarren å en mikrofon i den å kör Cubase SX3. Funkar bra. Hade M-Audio Fast track innan där jag hade problem med den sk. ASIO-drivrutinen som gjorde att jag inte kunde spela upp midi samtidigt som audio i cubase. Kunde spela antingen eller med inte båda samtidigt. Det blev ju inte bra när jag la Groove Agent trummorna via midi till mina fina låtar. Med Inspire 1394 funkade detta utan problem. Det går ju via Fire Wire, så du får ju se till att du har det...=) Har väl inte provat ut alla finesser och funktioner på kortet än för å ge en proffsig helhetsanalys av det, men är det nåt speciellt du undrar över kanske jag kan testa ut det och komma med nåt vettigt svar! Cheers!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.