Jump to content
Annons

Korg kontrol49 & Reason 3


Frekvens

Recommended Posts

Hej! Gick förbi musikbörsen igår och köpte en korg kontrol 49. Har blivit lite less på min gamla Roland pc-någonting som en del tangenter sluta funkat på. Men men, nu har jag Korgen iaf 😳

Lärde mig snabbt hur scen-bibloteket i mjukvaran fungerar. Har ställt in så att jag har redrums trumkanaler som triggerpads på keyboardet, genom Rewire i Cubase. Men jag har några funderingar:

- När jag kör i Rewire genom cubase, så behöver jag inte ha keyboarden aktiverad i reason? (rätt eller fel?)

Eftersom det har jag inte behövt förut när jag bara spelat på tangenterna. Men måste jag välja det för att använda kontrollreglarna?

På Korg kontrollen finns det ju port A och B. men dessa går väl inte o välja i Reason som man kan göra i Cubase? Tillexempel om jag bara använder mig av Reason och ska remotemappa t.ex Malmstrom, så kommer ingen signal in när jag rör vid reglarna (i editorn för remotemappning). Men när jag slår på en tangent så står det klart o tydligt vilken tangent som kommer in.

Sen undrar jag hur man assignar transportknapparna (play, stop etc.) i Reason till knappar på Korgen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...