Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hejsan.

håller på att kolla på en mp3spelare. jag vill få plats med mazza musik och har därför tänkt köpa en 30gb. Har kollat runt och hittat lite olika alternativ. Ipod är uteslutet just nu. förutom designen och storleken tycker jag bara att det är nackdelar med den om man jämnför.

jag funderar på två olika modeller.

den ena är en iAudio X5 30GB.

det andra alternativet är en Creative Zen Vision:M 30GB.

Jag tycker båda verkar bättre än ipod. längre batteritid och de har fler funktioner. båda har radio och inbyggd mikrofon. I-rivern har line in för inspelning medan creative har tv-out.

vad tror ni. har ni några erfarenheter av dessa modeller eller har ni några andra förslag?

Annons
Postat

Om du nöjer dig med 1 gb utrymme så kan jag rekommendera Samsung YP-U1. Kostar runt 900 och jag är väldigt nöjd med den. Har aldrig hänt att jag tycker att jag har för lite utrymme på den. Inbyggd mikrofon också!

Postat

Bra alternativ du valt!

Jag har en kompis som har en iAudio X5 30GB. Han är mycket nöjd med den. Den har ett stabilt skal som inte blir repigt i första taget. Den känns stabil i handen. Nackdelen med den är att man "drar" över filerna till den, så de sorteras i mappsystemet du själv sorterat dem i. Detta gillar jag inte, men det finns förstås folk som gillar detta system. Bland annat min vän.

Creative Zen Vision:M 30GB funderade jag själv på att uppgradera till för några månader sedan. Enda nackdelen med den är väl att det inte finns lika många tillbehör som till iPod, samt att den är rätt tjock. Jag tror den har en tendens att bli repig också.

Men, skulle jag välja en av dessa två så skulle jag välja den sistnämnda. Jag har haft Creatives mp3-spelare tidigare och det är UTMÄRKT support och bra ljud från dem tycker jag. Kvalitén är kanske dålig, men supporten är superbra så det gör inget i stort sätt tycker jag.

Postat
Nackdelen med den är att man "drar" över filerna till den, så de sorteras i mappsystemet du själv sorterat dem i. Detta gillar jag inte, men det finns förstås folk som gillar detta system. Bland annat min vän.

hur menar du då? öppnar man den inte som utforskaren?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.