Jump to content
Annons

Recommended Posts

Hej!

Ett litet problem jag har är att jag inte kan bounca ner låtar i Pro Tools. Igår uppdaterade jag till 7.1 (hade 7.0 innan), men det hjälpte inte alls.

Problemet är helt enkelt att hela låten spelas igenom och allt ser ut som det ska ända tills jag ska leta upp filen jag bouncat ner på datorn. Den finns inte där jag ville lägga dej. Den finns över huvud taget ingenstans!

Är det fler som har samma problem, och kanske någon som vet vad detta beror på?

Snälla hjälp...

/j

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag kom på vad det var för fel. Man skulle ändra en sak i Playback Engine till Level 4 istället för Level 8 som jag hade förvalt.

Kan vara bra att veta för alla!

Det har väl inget med "bounce to disk" att göra..... 😏 eller vad menar du?

Sätt den på defalt (level 2)... funkat i alla år för mig!! man kan ju prova andra inställningar i extrema fall!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

kurt (oregistrerad)

Sprid inte fel info. 🥰 Playback Buffer Size kan omöjligt lösa problemet du beskriver. Det du ändrade medföljer att du får ett piggare system på bekostnad av mindre buffert till tunga projekt med många spor & edits. 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

kurt (oregistrerad)

Ja jag så på bilforum att om jag växlar ner till tvåan så kommer mina blinkers fungera igen. 😏

Så jag hade nog rätt ändå. 😠

Redigerat av kurt
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jag så på bilforum att om jag växlar ner till tvåan så kommer mina blinkers fungera igen. 😉

Så jag hade nog rätt ändå. 😄

Hmm onödigt inlägg....

Men plumpa du får gärna länka till sidan du läste det på!!!

Har aldrig hört nått om det... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

kurt (oregistrerad)
trashing databases and preferences fixed the issue and bounce performed successfully.

Ditt problem var ju att du bouncade från ett inte existerande master outputs par. Denna inställning kan under visa förhållanden ändra sig och som resultat så lyssnar du på den korrekta outputen men bouncen går frän ett Aux par eller vad den då var felinställd till.

Hade du kontrollerad bounce menu ville du ha sett det.

I de 11 år jag nu har använd diverse generationer av ProTools har detta förekommit minst en gång per år. Andra erfarna användare kan säkert instämma här.

När du raderade korrupta PT preferences hade också bounce inställningarna återställds.

Om min tone var ovänlig så ursäkta mig. (Sitter sedan en väcka och svettas över en CD mix.)

😳

Ps.

Som ddesign suggererar är det första man gör när PT beter sig konstigt, att quitta programmet och radera alla PT preferences. Detta kurerar 99 % av alla programfel på en Mac. 🥰

Redigerat av kurt
Link to comment
Dela på andra sajter

Ps.

Som ddesign suggererar är det första man gör när PT beter sig konstigt, att quitta programmet och radera alla PT preferences. Detta kurerar 99 % av alla programfel på en Mac. 😄

Just detta kan inte upprepas ofta nog. Bra att du påpekade detta.

Mvh,

Micke/Digidesign

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...