Bajenuffe1 Postat 31 mars 2006 Postat 31 mars 2006 Reparera glappande gitarr mickar.... Ăr detta nĂ„got som man klarar av med en löd penna och lite lod allena, eller behöver man specialverktyg alternativt skrĂ€ckscenario.... lĂ€mna in den till en gitarr meckare som lĂ€gger den pĂ„ en hylla i 3 veckor sedan tar ut 3 ggr vad gitarren kostade? /Bajenuffe
Jeffrey Lee Postat 31 mars 2006 Postat 31 mars 2006 Förmodligen Àr det bara nÄn lödning som sitter dÄligt i tele ingÄngen eller mickomkopplaren, det Àr lÀtt fixat med en lödpenna. I vÀrsta fall fÄr du byta ut mickomkopplaren och dÄ Àr det 3-5 tampar att löda om beroende pÄ modell. Det Àr knappast troligt att det Àr glapp i sjÀlva micken.
JĂ€rven Postat 31 mars 2006 Postat 31 mars 2006 Vete fan om jag skulle spraya 5-56 i gitarren! đ Det Ă€r troligtvis en lödning som slĂ€ppt. Har du anvĂ€nt en lödpenna pĂ„ tekniken eller slöjden i skolan sĂ„ klarar du det sjĂ€lv! Du kan ju alltid ta med gitarren till en gitarrmekare för ett snabbt rĂ„d, det tar dom nog inte betalt för. Du har vĂ€l kollat att det inte bara Ă€r telejackets mutter som mĂ„ste skruvas Ă„t?
Jeffrey Lee Postat 31 mars 2006 Postat 31 mars 2006 Vete fan om jag skulle spraya 5-56 i gitarren! đ Lite 5-56 i mickomkopplaren skadar vĂ€l inte ? Speciellt till mickvĂ€ljaren pĂ„ Fender stratan.
Bajenuffe1 Postat 31 mars 2006 TrÄdstartare Postat 31 mars 2006 Lött har man ju grort förr :-). Jag Àr mer fundersam pÄ om det finns muttrar i sjÀlva gitarrkroppen som lÄser och som ramlar ner nÀr man skruvar bort mickomkopplaren. Jag Àr till 99 % sÀker att det Àr den som spökar.
Bajenuffe1 Postat 31 mars 2006 TrĂ„dstartare Postat 31 mars 2006 Fixat och klart... RĂ€ckte att ta ut omkopplaren och göra rent kontakterna... Nu funkar bĂ„da mickarna.. Ăr skitglad för det Ă€r min absoluta favorit gitarr.
JĂ€rven Postat 1 april 2006 Postat 1 april 2006 Jeffrey Lee Postat den 31 March 2006, 14:03 (JĂ€rven @ 31 March 2006, 12:51) Vete fan om jag skulle spraya 5-56 i gitarren! Lite 5-56 i mickomkopplaren skadar vĂ€l inte ? Speciellt till mickvĂ€ljaren pĂ„ Fender stratan. Ok! Ăr ingen expert, har aldrig provat det bara. Bajenuffe1 Postat den 1 April 2006, 01:23  Fixat och klart... RĂ€ckte att ta ut omkopplaren och göra rent kontakterna... Nu funkar bĂ„da mickarna.. Ăr skitglad för det Ă€r min absoluta favorit gitarr. Kul att det funkar! Man ska aldrig vara rĂ€dd att underhĂ„lla guran, Ă€ven en bil behöver oljebyte ibland! đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.