Danabacken Postat 27 mars 2006 Postat 27 mars 2006 (redigerat) Hej! Jag försöker fĂ„ en nn-xt att innehĂ„lla ett flertal wavljud. Hur gör man för att packa in flera ljud i den? Jag vill altsĂ„ att dom olika ljuden ska ligga pĂ„ olika tangenter, men Ă€ndĂ„ ha samma pitch\ton vilken tangent man Ă€n lĂ€gger dom pĂ„! Tex. som med trummor i en xt, virvel pĂ„ en tangent, bastrumma pĂ„ en annan, osv.. Ni fattar sĂ€kert! đ NĂ„n som vet hur detta gĂ„r till? /nn-xt-newbie Redigerat 27 mars 2006 av Danabacken
Gurtcci Postat 27 mars 2006 Postat 27 mars 2006 Hej! Jag försöker fĂ„ en nn-xt att innehĂ„lla ett flertal wavljud. Hur gör man för att packa in flera ljud i den? Jag vill altsĂ„ att dom olika ljuden ska ligga pĂ„ olika tangenter, men Ă€ndĂ„ ha samma pitch\ton vilken tangent man Ă€n lĂ€gger dom pĂ„! Tex. som med trummor i en xt, virvel pĂ„ en tangent, bastrumma pĂ„ en annan, osv.. Ni fattar sĂ€kert! đ NĂ„n som vet hur detta gĂ„r till? /nn-xt-newbie tjaa.. nn-xt innehĂ„ller en remote-editor, som du kanske vet. klicka fram den och tryck sen pĂ„ "load sample". Som vanligt sĂ„ kommer rutan Sample Browser upp och du kan vĂ€lja det ljudet du vill ha... NĂ€r du laddat din sample sĂ„ kommer den att lĂ€ggas över oktaverna C1 - C5. Dra i regeln frĂ„n höger sĂ„ lĂ„ngt det gĂ„r Ă„t vĂ€nster sĂ„ att samplen bara tĂ€cker en tangent. Men... Ljudet lĂ„ter inte rĂ€tt, eller hur? De e för att du mĂ„ste Ă€ndra en sak till... "Root"... NĂ€r du Ă€ndrar med den lilla ratten nere till vĂ€nster sĂ„ ser du att "en grĂ„ markör" flyttas pĂ„ tengenterna pĂ„ displayen i NN-XT... Ă€ndra sĂ„ att "Root" ligger precis pĂ„ den tangent som samplen.. Hoppas du förstod, om det nu var det du var ute efter đ
Danabacken Postat 27 mars 2006 TrĂ„dstartare Postat 27 mars 2006 Tack för svaret! đ Jo, jag gjorde sĂ„, men dĂ„ vill den inte spela en i taget. den spelar alla sampels pĂ„ samma gĂ„ng vart jag Ă€n trycker. đ Konstig mojĂ€ng, dendĂ€r nn-xt. đ
Gurtcci Postat 27 mars 2006 Postat 27 mars 2006 Tack för svaret! đ Jo, jag gjorde sĂ„, men dĂ„ vill den inte spela en i taget. den spelar alla sampels pĂ„ samma gĂ„ng vart jag Ă€n trycker. đ Konstig mojĂ€ng, dendĂ€r nn-xt. đ har du dragit i regeln för samplens klaviatur-tĂ€ckning? sĂ„ att varje sample har en egen tangent...
Danabacken Postat 27 mars 2006 TrĂ„dstartare Postat 27 mars 2006 Tack för svaret! đ Jo, jag gjorde sĂ„, men dĂ„ vill den inte spela en i taget. den spelar alla sampels pĂ„ samma gĂ„ng vart jag Ă€n trycker. đ Konstig mojĂ€ng, dendĂ€r nn-xt. đ har du dragit i regeln för samplens klaviatur-tĂ€ckning? sĂ„ att varje sample har en egen tangent... Nej, det har jag inte! đ Nu löste jag det. Tusen tack, Gustav! đ„°
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.