Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej! Jag försöker fÄ en nn-xt att innehÄlla ett flertal wavljud. Hur gör man för att packa in flera ljud i den? Jag vill altsÄ att dom olika ljuden ska ligga pÄ olika tangenter, men ÀndÄ ha samma pitch\ton vilken tangent man Àn lÀgger dom pÄ! Tex. som med trummor i en xt, virvel pÄ en tangent, bastrumma pÄ en annan, osv..

Ni fattar sĂ€kert! 😄

NÄn som vet hur detta gÄr till?

/nn-xt-newbie

Redigerat av Danabacken
Annons
Postat
Hej! Jag försöker fÄ en nn-xt att innehÄlla ett flertal wavljud. Hur gör man för att packa in flera ljud i den? Jag vill altsÄ att dom olika ljuden ska ligga pÄ olika tangenter, men ÀndÄ ha samma pitch\ton vilken tangent man Àn lÀgger dom pÄ! Tex. som med trummor i en xt, virvel pÄ en tangent, bastrumma pÄ en annan, osv..

Ni fattar sĂ€kert! 😄

NÄn som vet hur detta gÄr till?

/nn-xt-newbie

tjaa..

nn-xt innehÄller en remote-editor, som du kanske vet. klicka fram den och tryck sen pÄ "load sample". Som vanligt sÄ kommer rutan Sample Browser upp och du kan vÀlja det ljudet du vill ha... NÀr du laddat din sample sÄ kommer den att lÀggas över oktaverna C1 - C5. Dra i regeln frÄn höger sÄ lÄngt det gÄr Ät vÀnster sÄ att samplen bara tÀcker en tangent. Men... Ljudet lÄter inte rÀtt, eller hur? De e för att du mÄste Àndra en sak till... "Root"... NÀr du Àndrar med den lilla ratten nere till vÀnster sÄ ser du att "en grÄ markör" flyttas pÄ tengenterna pÄ displayen i NN-XT... Àndra sÄ att "Root" ligger precis pÄ den tangent som samplen..

Hoppas du förstod, om det nu var det du var ute efter 😄

Postat

Tack för svaret! 🙂

Jo, jag gjorde sĂ„, men dĂ„ vill den inte spela en i taget. den spelar alla sampels pĂ„ samma gĂ„ng vart jag Ă€n trycker. 🙂

Konstig mojĂ€ng, dendĂ€r nn-xt. 😉

Postat
Tack för svaret! 🙂

Jo, jag gjorde sĂ„, men dĂ„ vill den inte spela en i taget. den spelar alla sampels pĂ„ samma gĂ„ng vart jag Ă€n trycker. 🙂

har du dragit i regeln för samplens klaviatur-tÀckning? sÄ att varje sample har en egen tangent...

Postat
Tack för svaret! 🙂

har du dragit i regeln för samplens klaviatur-tÀckning? sÄ att varje sample har en egen tangent...

Nej, det har jag inte! 🙂

Nu löste jag det. Tusen tack, Gustav! đŸ„°

Postat

Det e lugnt 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.