Jump to content
Annons

här ska det snackas mobil inspelnings utrustning


hippie54

Recommended Posts

Jag behöver köpa ett mobilt system för att spela in ljud i samband med film men även för att sampla intressanta ljud och spelningar.

Det jag skulle vilja ha är 4 mic/line ingångar, en HD på runt 40gig, tids kod in/ut

riktiga batterier som man snabbt kan byta ut och är lätta att få tag på. Denna maskin finns inte vad jag vet, men flera maskiner erbjuder några av dessa grejor så för mig handlar det om att hitta nåt som har flest funktioner jag behöver.

http://www.solidstatesound.co.uk/Tascam%20HD-P2.htm

( till vänster på sidan jag länka hittar ni de vanligaste produkterna till detta endamål)

R4an har 4 ingångar och en hd på 30 gig, och många gillar den. men sunkig batteri tid och rätt stor

tascam hd-p2 som jag länkade till är mindre, dubbla batteri tiden men bara 2 ingångar ingen hd men den kan ta emot tids kod.

dessa 2 är de jag är intresserade av, jag har inte hittat nå svenska priser på tascam burken men jag tror den ligger under 10 000, medans r4an ligger närmare 15000.

Är intresserad av vad andra använder och om ni själva har tänkt att köpa en liknande produkt. Vet att Marantz är rätt populära men jag har inte hört så bra saker om mic presen och då är det inget för mig set ska vara bärbart vill inte ha med en extern mixer.

slutligen vilka säljer dessa produkter i sverige/sthlm helst en affär man kan gå till å känna på grejorna, letat som fasen men inte hittat nåt

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

den kostar 17laz vilket är för mycket då finns det Sound devices grejor som tydligen ska vara stört bra, använde en av deras dtrare system i lördags å den va riktigt nice men kostar....

hittade det ultimata systemet också från sound devices 4 kanaler hd tidskod och använder samma batterier aom sonys video kameror, men kostar nästan 40 000

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...