Jump to content
Annons

Share the pain


Recommended Posts

Artist:Harmonica mike

Genre:Tja..blues rock kanske

Komp gitarr:Josse the mailman

Dobro:Josse the mail man

Solo gitarr:Robert(The man on the moon)Moon

Övriga inst:Harmonica mike

Producent:Harmonica mike

Mix:Dito

Text:Harmonica mike

Musik:Harmonica mike

Inspelnings år:22/3 2006

Tja..

Haft musik polarna på besök i kväll..vi snickrade lite på en skiss,obs ej klart!

Min fråga är..kan man göra så här? Menar det som kommer efter munspelet..

Kommentera om ni vill..Ska jag fortsätta med den lugna delen - eller funkar det här?

MVH

Harmonica mike

Redigerat av Harmonica mike
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Burnin Sven (oregistrerad)

Jodå bara efter en sekund in i låten så är du hemma inga problem, det låter fortfarande helt rätt (nu ca. en bit in i låten). Jo igen 😏 (efter munspelet) det får man tempo ökningar är OK men mera vi vill ha mera 😛 påt bara. Seriöst det här är bra så gärna typ fortsättning följer om jag får be 😳 .

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Jodå bara efter en sekund in i låten så är du hemma inga problem, det låter fortfarande helt rätt (nu ca. en bit in i låten). Jo igen  😏 (efter munspelet) det får man tempo ökningar är OK men mera vi vill ha mera 😛  påt bara. Seriöst det här är bra så gärna typ fortsättning följer om jag får be 😳 .

Göran

Tack göran.Dina ord värmde här uppe i kylan.Det blir en sång vers till(kanske ett hejdundrandes munspels solo..?) för att avslutas med bas fillet efter gitarr solot....Robert la solot på en tagning sen for han!!

Lite snopet..men det blir nog klart till veckan..fått ditt nummer..ringer nån dag.Ha de bra

MVH

Harmonica mike

Redigerat av Harmonica mike
Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt skönt sound 😄

Det här gillar jag skarpt!

Lite reverb (eller använda samma effekt som munspelet) på virveln för att smälta in bättre i resten av soundet kanske jag skulle smacka in 🙂

Sedan saknar jag lite tydlighet i kaggen och basen. Lite snärt vid 2,5-3KHz någonstans?

Nu kom jag till den lite rockigare biten... Kändes lite konstigt och blev lite för popigt i min smak. Jag skulle hellre se att låten stannar i samma style som det första, dvs kanske med en tempofördubbling fast i shuffle istället för rakt och med raiden som 8-delar istället för hihaten.

//Jeppe

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt skönt sound 😄

Det här gillar jag skarpt!

Lite reverb (eller använda samma effekt som munspelet) på virveln för att smälta in bättre i resten av soundet kanske jag skulle smacka in 🙂

Sedan saknar jag lite tydlighet i kaggen och basen. Lite snärt vid 2,5-3KHz någonstans?

Nu kom jag till den lite rockigare biten... Kändes lite konstigt och blev lite för popigt i min smak. Jag skulle hellre se att låten stannar i samma style som det första, dvs kanske med en tempofördubbling fast i shuffle istället för rakt och med raiden som 8-delar istället för hihaten.

//Jeppe

Tja jeppe..

Schyssta åsikter..Dobro lirarn(han som lirar dobro på låten) håller med dig..han tycker första delen är läcker,andra också men han tycker att det är en annan låt..

La ut den här för att få lite åsikter och nu har jag fått två!

Vi får se vad det blir..mera åsikter innan jag tar ställning!

MVH

Harmonica mike

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter att ha nött igenom alla bidragen till punkfestivalen flera ggr under kvällen så är det här.... som musik för öronen 😄

Du sjunger ju tokbra och polarna dina vet att hantera gitarrerna. Munspelet är fint, inte sådär tokblåsbändigt utan skönt.

Visst kan man göra sådär! Varför skulle man inte kunna?

Det enda som inte funkar är slutet.

Återigen lyfter jag på kepsen.

edit: ok såg nu att det är tänkt en fortsättning där och att det alltså inte är slutet 🙂

Redigerat av bimbambop
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Bimbamboop dina åsikter känns rätt då jag vet att vi är i "samma bransch"..some whiskey..and bad cigarrs made this voice.(shit ett uppslag till 😄 till en låt)

Åter till ordningen..ska givetvis snickra till det här,kanske blir det shuffle..vi får se.

Kanske munspel..men då kommer jag att lägga in 2:an.. 🙂

Nu står det 3-2 till att det ska vara en låt..bra med ammunition till "Dobro lirarn"

MVH

Harmonica mike

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...