Jump to content
Annons

MIXER


PHATMAX

Recommended Posts

TJENARE allihop jag är nybörjare med reason och undrar om det går att använda flera olika ljud i en mixer jag har använt NN - XT och använt pad men jag vill ha ett nytt ljud måste ja öppna ny mixer eller kan jag fortfarande avnända den första mixern i så fall hur....

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Högerklicka i den tomma delan av racket och välj vad du vill skapa, den kopplas automatiskt in i mixern... Om inte, tryck på tab (tabulerings-tangenten) och koppla själv. Tryck på tab igen för att komma tillbaka.

Hoppas det hjälper!

Kungs!

Link to comment
Dela på andra sajter

så som jag får fram det du sa så kan jag bara få fram olika melodier på olika platser på en mixer, men det går fortfarande att bara avända samma ljud.. eller så ejag jävl... trög fattad 🙂 men jag e tacksam en då för jag lärde mig nya grejer hehe

Link to comment
Dela på andra sajter

så som jag får fram det du sa så kan jag bara få fram olika melodier på olika platser på en mixer, men det går fortfarande att bara avända samma ljud.. eller så ejag jävl... trög fattad 😉 men jag e tacksam en då för jag lärde mig nya grejer hehe

Vad menar du med samma ljud?

Det är ju inte mixern som låter 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk dig att du har en malström, som är kopplad till en mixer, som är kopplad ut i "hardware interface". Malstörm motsvarar en elgitarr, mixern är förstärkaren, och "interface" är hogtalaren. Men i en mixer kan du ha ett flertal elgitarren, som du kan justera separata.

...Typ 😕

Redigerat av Danabacken
Link to comment
Dela på andra sajter

så som jag får fram det du sa så kan jag bara få fram olika melodier på olika platser på en mixer, men det går fortfarande att bara avända samma ljud..

Kan du ta det där på svenska?

Link to comment
Dela på andra sajter

Aha, nu förstår jag. Du vill ha spela två olika ljudpatchar i en och samma NN-XT?

  • Fäll ut programmern i NN-XT.
  • Högerklicka på den blå skärmen och välj Select all zones...
  • ...och efter det, Copy Zones
  • Öppna en ny patch i NN-XT med ett annat ljud.
  • Högerklicka, och Paste Zones!

Om du vill ha ljuden på varsin regel i mixerbordet kan du markera det ena ljudets zoner, och ändra Output till t.ex. 3-4.

Sedan vänder du på racket och kopplar manuellt en kabel från utgång 3-4 till mixern.

Link to comment
Dela på andra sajter

Aha, nu förstår jag. Du vill ha spela två olika ljudpatchar i en och samma NN-XT?
  • Fäll ut programmern i NN-XT.
     
     
  • Högerklicka på den blå skärmen och välj Select all zones...
     
     
  • ...och efter det, Copy Zones
     
     
  • Öppna en ny patch i NN-XT med ett annat ljud.
     
     
  • Högerklicka, och Paste Zones!

Om du vill ha ljuden på varsin regel i mixerbordet kan du markera det ena ljudets zoner, och ändra Output till t.ex. 3-4.

Sedan vänder du på racket och kopplar manuellt en kabel från utgång 3-4 till mixern.

öh.. det är knappt så jag fattar dedär. 😆

Splitta två patchar menar du? halva klaviaturet på ett av dom och halva på det andra, för att kunna spela båda på samma gång?

Redigerat av Danabacken
Link to comment
Dela på andra sajter

Splitta två patchar menar du? halva klaviaturet på ett av dom och halva på det andra, för att kunna spela båda på samma gång?

Nä, med ovanstående dubblar man hela klaviaturen, dvs. två patchar -> en patch.

Om man vill splitta klaviaturen (ett ljud på varsitt område på klaviaturen) måste man ta bort zoner/minska samplingens klaviaturomfång. Men då känns det nästan enklare att lägga 2 NNXT i en Combi och splitta klaviaturen med den.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...