Baztii Postat 15 mars 2006 Postat 15 mars 2006 ...Jag har skrivit och frÄgat hÀr pÄ forumet förr om detta problemet, men ingen har svarat, men jag behöver verkligen hjÀlp. Jag blir snart galen! Har försökt lösa detta i mÄnader. Det Àr sÄ att jag har en usb-midikeyboard som jag fick i julas. Jag pluggade in den i usb-uttaget, installera cubase sx3 och allt funkade fint i flera veckor. Problemet uppstod efter det att jag fortmaterat om datorn med annat (brÀnt) operativsystem, "Win XP Pro". Windows funka fint och jag kopplade in keyboarden. Usb-enheten och drivrutinerna installerades automatiskt. Allt bra hittils. Men nÀr jag vÀl installerat cubase sÄ kunde programmet inte hitta keyboarden och jag kunde inte vÀlja midi-input. Jag stÀllde in det pÄ "all midi-inputs" men varken ljud eller signal i cubase. Jag provade dÄ programmet som följde med keyboarden, Ableton Live Lite 4. Det fungerade inte dÀr heller. Jag Àr nu tom pÄ idéer och vet inte vad jag ska göra...snÀlla hjÀlp mig!
DrHans Postat 15 mars 2006 Postat 15 mars 2006 KÀnner igen frÄgan, jag har svarat pÄ den hÀr förut! Har du ingen midi ut pÄ klaviaturet? Mitt midiklaviatur funkade bra via usb ett tag sen la det plötsligt av. Jag kopplade in den via midi istÀllet och inte haft problem sen dess.
Baztii Postat 15 mars 2006 TrÄdstartare Postat 15 mars 2006 Okej!...det fÄr vÀl bli en sista utvÀg, men jag stör mig pÄ det för det mÄste gÄ och göra nÄtt....
DrHans Postat 15 mars 2006 Postat 15 mars 2006 Jag har full förstÄelse för att det stör dig, men tÀnk pÄ att du kunde ha lagt all den tid pÄ att lira piano istÀllet för att klura med usb kabeln. Skit i USB kablen, koppla in midikabeln och spela piano istÀllet. Du kommer över att det inte funkar med USB kabeln pÄ en vecka och Àr glad att du struntade i det. Mitt starkaste tips till dig.
Baztii Postat 15 mars 2006 TrĂ„dstartare Postat 15 mars 2006 hehe đ okejj...tack för tipset!...men var hittar man en billig sĂ„n dĂ„?..ska den in i spelporten?...
DrHans Postat 15 mars 2006 Postat 15 mars 2006 Har du ingen midiingĂ„ng sĂ„ kan du anvĂ€nda spelingĂ„ngen med en adapter ev det hĂ€r slaget: LĂNK
Baztii Postat 15 mars 2006 TrÄdstartare Postat 15 mars 2006 tack!...ska kolla pÄ det. men om du kommer pÄ vad som Àr felet sÄ fÄr du gÀrna sÀga till:P
DrHans Postat 15 mars 2006 Postat 15 mars 2006 Det kommer jag inte göra. Som jag sa jag har laggt ner det dÀr eftersom det har funkat klockrent sen jag bytte kabel.
Linus Postat 15 mars 2006 Postat 15 mars 2006 Windows funka fint och jag kopplade in keyboarden. Usb-enheten och drivrutinerna installerades automatiskt. Ăr du 100% sĂ€ker pĂ„ det?
Baztii Postat 16 mars 2006 TrÄdstartare Postat 16 mars 2006 Jajamensan...inget synligt fel iallafall.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.