Jump to content
Annons

HITTA MIDI-INPUT


Baztii

Recommended Posts

...Jag har skrivit och frågat här på forumet förr om detta problemet, men ingen har svarat, men jag behöver verkligen hjälp. Jag blir snart galen! Har försökt lösa detta i månader.

Det är så att jag har en usb-midikeyboard som jag fick i julas. Jag pluggade in den i usb-uttaget, installera cubase sx3 och allt funkade fint i flera veckor.

Problemet uppstod efter det att jag fortmaterat om datorn med annat (bränt) operativsystem, "Win XP Pro". Windows funka fint och jag kopplade in keyboarden. Usb-enheten och drivrutinerna installerades automatiskt. Allt bra hittils.

Men när jag väl installerat cubase så kunde programmet inte hitta keyboarden och jag kunde inte välja midi-input. Jag ställde in det på "all midi-inputs" men varken ljud eller signal i cubase. Jag provade då programmet som följde med keyboarden, Ableton Live Lite 4. Det fungerade inte där heller.

Jag är nu tom på idéer och vet inte vad jag ska göra...snälla hjälp mig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har full förståelse för att det stör dig, men tänk på att du kunde ha lagt all den tid på att lira piano istället för att klura med usb kabeln. Skit i USB kablen, koppla in midikabeln och spela piano istället. Du kommer över att det inte funkar med USB kabeln på en vecka och är glad att du struntade i det.

Mitt starkaste tips till dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Windows funka fint och jag kopplade in keyboarden. Usb-enheten och drivrutinerna installerades automatiskt.

Är du 100% säker på det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...